Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Čajkovského Evžen Oněgin v Plzni s Eliškou Gattringerovou
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

Čajkovského Evžen Oněgin v Plzni s Eliškou Gattringerovou

komentáře NN
Publikováno 14/06/2017
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Čtenáři Opery Plus blogují

Na poslední letošní repríze Evžena Oněgina 10. června 2017 se představila plzeňskému publiku nová Taťána Elišky Gattringerové. Mladá zpěvačka se převedla mimořádně krásným hlasovým materiálem, trochu připomíná americkou pěvkyni Angelu Meade (a to nejen zpěvem).

Eliška Gattringerová (zdroj eliskagattringerova.cz)

Zatímco její výslovnost a frázování byly výborné, její interpretace této velké postavy ruského repertoáru musí ještě dozrát, nicméně v inscenaci si počínala zkušeně.

Bohužel dnešní operní provoz už požaduje, aby zpěváci nejen dobře zpívali, ale také dobře vypadali, a tak Elišce Gattringerové postava může být překážkou jejích dalších vstupů na jeviště. Sekundoval jí Oněgin Sheldona Baxtera (v závěru již trochu hlasově unavený); sympatickým překvapením večera byl i Philippe Castagner v roli Lenského (který rovněž do inscenace vstoupil později, až v průběhu repríz), způsobem svého zpěvu a hereckým typem měl „physique du rôle“ Lenského.

P. I. Čajkovskij: Evžen Oněgin – DJKT Plzeň (foto Marek Olbrzymek)

Představení bylo součástí druhého ročníku mezinárodních dirigentských kurzů, které pořádalo Divadlo J. K. Tyla ve spolupráci s Zürcher Hochschule der Künste, a tak se v průběhu večera před orchestrem vystřídali tři mladí dirigenti, Jonas Ehrler, Andrew Joon Choi a Kerem Hasan, přičemž dle mého názoru nejpřesvědčivější výkon podal právě korejský umělec Andrew Joon Choi.

V této roční době nadmíru zaplněné hlediště plzeňského divadla ocenilo solidní výkony všech účinkujících, ale v první řadě představitele Taťány a Lenského.

I váš text v této rubrice rádi uveřejníme. Naše adresa: [email protected]

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Ovace za záskok: Tenorista Petr Nekoranec vystřídal v New Yorku Stephena Costella
Další článek Českobudějovická opera a Festival hudebního divadla Opera 2017
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up