Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Rozhovor Plus s Jeanem-Christophem Paré: Od tance k teorii uměleckého procesu (1)
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
RozhovoryTanec

Rozhovor Plus s Jeanem-Christophem Paré: Od tance k teorii uměleckého procesu (1)

Jean-Christophe Paré v první části našeho rozhovoru objasňuje, jak se dostal od interpretačního umění baletu ke hledání otázek o původu a povaze umělecké tvorby. Jeho výjimečný vhled do funkční analýzy pohybu, filozofie, semiotiky a lingvistiky nám otevírá fascinující svět teorie tance a choreografie a zasazuje toto tradičně antiintelektuálně pojímané umění do zcela nových kontextů.

redakce
Publikováno 06/02/2023
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:

Jean-Christophe Paré je francouzský tanečník, choreograf a pedagog, bývalý první sólista Národní pařížské opery (Opéra national de Paris). V 80. letech pod vedením Jacquese Garniera tančil díla Dominiqua Bagoueta, Carolyn Carlsonové, Lucindy Childsové, Merce Cunninghama nebo Régine Chopinotové a začal se zajímat o barokní tanec, zejména ve spolupráci s libretistkou Francine Lancelotovou. V roce 1991 odešel z pařížské opery a připojil se k choreografům, kteří hledali nové směry v současném tanci. V roce 2000 se stal tanečním inspektorem na ministerstvu kultury, v roce 2007 pak převzal vedení taneční školy v Marseille. V březnu 2014 byl jmenován ředitelem choreografických studií na Národní konzervatoři hudby a tance v Paříži (Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris). Díky spolupráci s Centrem choreografického rozvoje SE.S.TA a jeho ředitelkou, Marií Kinski, J. Ch. Paré jezdí do Prahy již dvacet let. Tento třídílný rozhovor jsme natočili v roce 2022 během pedagogického semináře, jehož tématem bylo Napětí mezi skupinou a jednotlivcem.

TémataHana Polanská TurečkováJean-Christophe Paré
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Český rozhlas Brno_logo Český rozhlas Brno hledá vhodného uchazeče na pozici Mistr zvuku
Další článek Barbara Maria Willi (foto Jan Šulák) Barbara Maria Willi: Nejdůležitější je jít příkladem
5 2 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up