Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Brno Contemporary Orchestra láká na nevšední koncerty, které se uskuteční například na pitevně
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávySoudobá HudbaZ domova

Brno Contemporary Orchestra láká na nevšední koncerty, které se uskuteční například na pitevně

Dvanáctá abonentní sezóna souboru Brno Contemporary Orchestra je postavena na hudebních exkurzích do zanikajících, mizejících či proměňujících se míst v Brně, do chtěných i nechtěných vzpomínek i do míst naprostého zapomnění.

PRLucie Šnajdrová
Publikováno 05/10/2023
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Pavel Šnajdr v Cabaret des Péchés (zdroj Brno Contemporary Orchestra)
Pavel Šnajdr v Cabaret des Péchés (zdroj Brno Contemporary Orchestra)

Celkový koncept vychází z knihy Neviditelná města od italského spisovatele Itala Calvina, jehož sté výročí narození si v roce 2023 připomínáme. Od září do května nás Brno Contemporary Orchestra láká do kina, pitevny, modlitebny, polikliniky, školícího střediska výzkumného ústavu a vodojemu. Jedná se o šest rozličných budov, které již nejsou tím, čím byly či mohly být.

První koncert nás zavede do brněnské ikony – pasáže Jalta, přímo do jejího srdce – Cabaretu dés Péchés. Současní autoři nově na zadání BCO zaranžovali vybrané operetní árie. Na začátku zazní dokonce skladba složená z erotických vzdechů a během koncertu představí své umění praporečníci z umělecké skupiny Flag Art Mondaria.

Pro celý projekt vzniklo také šest tematických minimalistických videí ve spolupráci s kreativním studiem Battementproduktion, která budou postupně představována prostřednictvím sociálních sítích BCO.

„Brněnský rodák Fritz Grünbaum (1880–1941) byl ve své době jedním z nejslavnějších evropských kabaretiérů. Psal texty pro šlágry i pro dekadentní operety. Netušil, že se stane obětí největšího selhání lidské společnosti. Podobně to netušili ani Erwin Schullhof, Robert Stolz, Jean Gilbert, Erich Wolfgang Korngold či Pavel Haas, jejichž díla jsme se rozhodli zpřítomnit aranžemi současných autorů. Oslovili jsme současné skladatele Petra Kofroně, Marka Piačka a Trevora Grahla, aby zaranžovali několik operetních árií pro náš projekt v kabaretu. Moc se těšíme, jak se budou dekadentní skladby v dekadentním prostoru vyjímat…“ přibližuje koncert dirigent a umělecký vedoucí BCO.

„Drahá posluchačko, drahý posluchači, povím vám příběh o kině, ze kterého se stal kabaret, o extravagantním spisovateli, o židovských autorech, kteří se uměli bavit a především o hudbě, která neumí umřít a tak už není nechtěnou. 24. září 1923 by se sta let dožil spisovatel Ladislav Fuks (1923–1994), který ve svém mimořádném díle zobrazoval největší hrůzy světa i svého života s bolestnou a cynickou nadsázkou. Jeho bizarní a dekadentní poetika, plná fantastična a fantasmagorična nám byla inspirací pro koncipování prapodivného kabaretu, v němž radost a nenucená zábava zavání tragikou nám dobře známých budoucích osudů aktérů a aktérek. Názvem se odvoláváme k povídce Věneček z vavřínu z roku 1953, ve které Fuchs popisuje, jak lidi ničí ponižování a odsuzování od sebezvaných vůdců a vítězů,“ vysvětluje svůj záměr Viktor Pantůček, dramaturg BCO.

TémataBrno Contemporary OrchestraFlag Art Monadria
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Ensemble Castelkorn (zdroj Ensemble Castelkorn, foto Hubert Caldaguès) Hudební výlety nabídnou podzim se starou hudbou
Další článek Philip Glass (zdroj BranZone Promotion) V Divadle Archa naposledy zazní skladby Philipa Glasse
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up