Eliška Adamová je česká hráčka na lesní roh, absolventka Janáčkovy akademie múzických umění v Brně a členka orchestru Státní opery v Praze. Specializuje se na klasickou hudbu a je autorkou odborných prací o problematice dechových nástrojů v orchestrální praxi.
Životopis
Eliška Adamová vystudovala Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením, poté pokračovala na Janáčkově akademii múzických umění v Brně na Katedře dechových nástrojů v oboru hra na lesní roh. Bakalářské studium ukončila prací na téma orchestrálních akademií, magisterské pak diplomovou prací Skupina lesních rohů Státní opery v Praze pod vedením prof. PhDr. Jindřišky Bártové v roce 2016. Již během studia začala profesionálně působit ve Státní opeře v Praze, kde se postupně etablovala jako stálá členka orchestru na pozici hráčky lesního rohu.
Tvorba
Kromě každodenní orchestrální práce ve Státní opeře se Adamová věnuje také sólové činnosti a komorní hudbě. V roce 2016 absolvovala absolventský koncert v komorním sále JAMU, kde představila repertoár převážně modernějších skladeb. Spolupracuje s Czech Chamber Philharmonic Orchestra, s kterou nahrála Koncert B dur pro lesní roh od českého skladatele Dominika Josefa Škroupa pod taktovkou dirigenta Petra Chromčáka. Tato nahrávka byla vydána v rámci alba Baroque Bohemia & Beyond, Vol. 5 a je dostupná na streamovacích platformách.
Význam
Adamová reprezentuje novou generaci českých hráčů na lesní roh, kteří kombinují tradiční orchestrální práci s badatelskou činností. Její diplomová práce představuje první ucelené zpracování problematiky skupiny lesních rohů ve Státní opeře a poskytuje cenný vhled do fungování této prestižní orchestrální složky. Jako aktivní členka orchestru přispívá k udržování vysoké umělecké úrovně českého operního divadla.
Zajímavosti
Během svých studií získala první cenu ve třetí kategorii soutěže a stala se absolutní vítězkou v kategorii lesní roh. Ve své diplomové práci zdokumentovala nejen současný stav skupiny lesních rohů ve Státní opeře, ale také provedla rozhovory s jednotlivými členy orchestru, čímž vytvořila jedinečný záznam o práci tohoto důležitého uměleckého tělesa. Její práce je považována za první akademické dílo věnované této specifické problematice na JAMU.