Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Bart Aerbeydt
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Bart Aerbeydt

Bart Aerbeydt je belgický hornista specializující se na historické nástroje, především přírodní roh, narozený v roce 1977. Patří mezi přední interprety autentické hudební praxe a od roku 2011 působí jako první hornista prestižního Freiburger Barockorchester. Kombinuje mezinárodní koncertní kariéru s…

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Bart Aerbeydt je belgický hornista specializující se na historické nástroje, především přírodní roh, narozený v roce 1977. Patří mezi přední interprety autentické hudební praxe a od roku 2011 působí jako první hornista prestižního Freiburger Barockorchester. Kombinuje mezinárodní koncertní kariéru s pedagogickou činností na předních evropských konzervatořích.

Životopis

Bart Aerbeydt se narodil v roce 1977 v Belgii, kde také získal své první hudební vzdělání. K hudbě ho přivedl otec prostřednictvím své rozsáhlé sbírky LP desek, přičemž právě nahrávka Mozartových hornových koncertů rozhodla o jeho budoucí specializaci. Studoval moderní roh na hudebních akademiích v Gentu a Antverpách pod vedením Luca Bergé a Rika Vercruysse. Během studia se začal zajímat o barevný a expresivní zvuk přírodního rohu, což ho později vedlo k pokračování ve studiích na Sweelinck Conservatorium v Amsterdamu u Teuise van der Zwart, kde se specializoval na historické nástroje. V současnosti žije s rodinou v belgickém Zottegemu.

Tvorba

Aerbeydt se věnuje především repertoáru barokní a klasicistní hudby, kterou interpretuje na historické nástroje včetně barokního rohu, klasického rohu, vídeňského rohu a francouzského pístkového rogu. Pravidelně spolupracuje s předními soubory historické interpretace jako jsou Orchestre des Champs-Elysées, B’Rock Gent, Akademie für Alte Musik Berlin a Collegium Vocale Gent. V roce 2024 vydal album „Auf der Jagd nach Romantik“ s Freiburger Barockorchester na labelu Aparté, obsahující sólový repertoár. Je také členem komorního souboru Ensemble Dialoghi, kde se věnuje intimnějším formacím.

Význam

Aerbeydt je považován za jednoho z předních světových specialistů na přírodní roh a významnou osobnost hnutí autentické interpretace. Jeho pedagogická činnost na Conservatorium van Amsterdam, Antwerp Conservatory a Musikhochschule Freiburg přispívá k zachování a rozvoji tradičních technik hry na roh. Jako stálý člen Freiburger Barockorchester od roku 2011 se podílí na formování standardů historické interpretace a ovlivňuje novou generaci muzikantů. Jeho nahrávky a koncerty přispívají k popularizaci historických nástrojů a autentické hudební praxe.

Zajímavosti

Aerbeydt se o sobě vtipně vyjadřuje: „Hraji na přírodní roh – to říká vše o tom, že jsem rebel.“ Ve volném čase rád poslouchá podcasty během procházek v lese, sleduje kvalitní filmy a užívá si kvalitní nápoje. Po návratu z dlouhých turné si rád zahraje stolní tenis se svými dětmi. Právě Mozartův čtvrtý hornový koncert, který ho přivedl k nástroju, zůstává pro něj zvláště důležitým dílem a pravidelně ho interpretuje na koncertech po celém světě.

Související články

Pražské jaro: Freiburger Barockorchester, Vox Luminis, 25. května 2022 – Leila Schayegh (foto Ivan Malý)

Pražské jaro: Bachovský program vyzněl uměřeně i odvážně

V předvečer svátku Nanebevstoupení Páně uvedlo Pražské jaro projekt dvou předních evropských barokních souborů, které – v souladu s dobovou praxí – vystupují standardně…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Balázs Adorján
Další článek Alexej Afanasjev
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up