„Japonsko má pro Českou filharmonii výsadní místo – jezdíme sem pravidelně už od roku 1959. Zámořské zájezdy jsou nesmírně náročné kvůli časovému posunu a cestování, proto program vždy nejprve hrajeme v Praze, aby ho každý hudebník měl dokonale zažitý – přesně to se totiž při asijském turné zúročí. Odměnou je nám mimořádný zájem japonského publika. Fanoušci nás sledují napříč turné, nosí české vlajky do sálů a jejich znalost české hudby je výjimečná. Naši japonští posluchači nám skutečně rozumějí a dokážou to i v nové reklamní kampani, kterou právě spouštíme,“ říká David Mareček, generální ředitel České filharmonie.
„Spot poběží online, na sociálních sítích i v kinech a slouží zároveň jako pozvánka k sledování reportáže z turné na sociálních sítích orchestru,“ doplňuje Jakub Kožíšek, vedoucí marketingu České filharmonie.
Na turné s orchestrem vyrazí i malý tým (fotograf, videograf a influenceři), který bude sdílet klíčové momenty v reálném čase. Spot připravila agentura Narata, režie se ujal Prokop Jelínek.
Podzimní turné do Japonska, Jižní Koreje a na Tchaj-wan proběhne pod taktovkou šéfdirigenta a hudebního ředitele Semjona Byčkova. Během dvou týdnů, od 14. do 29. října 2025, se uskuteční jedenáct koncertů v šesti městech – Tchaj-peji, Kaohsiungu, Ósace, Tokiu, Saitamě a Soulu. Repertoár obsahuje Smetanovu Mou vlast a Dvořákův Koncert pro violoncello h moll, Klavírní koncert G dur Maurice Ravela, Šostakovičovu Osmou symfonii a Čajkovského Pátou symfonii. Sólisty budou korejský pianista Seong-Jin Cho a violoncellisté Anastasia Kobekina a Jaemin Han.