„Tento program je inspirován spojeními mezi skladateli. Fascinují mě hudební souvislosti; spojitost mezi tvorbou Schumanna a Brahmse je velmi zřetelná. Stejně tak bychom mohli říci, že díla Debussyho a Prokofjeva k sobě velmi dobře ladí. Debussymu se přezdívá ‚otec moderny‘ – všichni ostatní se od něj museli něco naučit; včetně Prokofjeva, u něhož je to velmi patrné. Navíc se mi líbí změna zvuku mezi první a druhou polovinou tohoto programu. Je to jiné století a úplně jiný zvuk, nemohl by být protichůdnější; myslím, že právě to dělá celý večer zajímavějším,“ říká Yefim Bronfman.
Yefim Bronfman patří k hrstce nejuznávanějších umělců současnosti. Je držitelem prestižní Avery Fisher Prize a čestného doktorátu z Manhattan School of Music. Studoval na slavné Juilliard School, také na Marlboro School of Music a na Curtis Institute of Music, jeho učiteli byli Rudolf Firkušný, Leon Fleisher či Rudolf Serkin. V minulé sezóně procestoval Čínu a Japonsko s Vídeňskými filharmoniky a evropská města s Hamburskými symfoniky. V této sezóně se do Evropy vrací zpět coby sólista Izraelské filharmonie, se kterou v polovině listopadu zavítá také do Smetanovy síně pražského Obecního domu.
Slovo dramaturga Martina Rudovského: Yefim Bronfman. Nedostižný. Už od dětství. Stále v pohybu – na klaviatuře a na cestách. Rodák z Taškentu, dospívání v Izraeli, od 30 let Američanem. Žák Rudolfa Firkušného, držitel ceny Grammy. Teď se na chvíli zastaví také v naší řadě Světová klavírní tvorba. Bude mu náležet čestný úkol celou řadu zahájit. Naštěstí to nebude jeho jediné vystoupení v rámci sezóny 2025/2026 – vrátí se k nám v půlce listopadu jako sólista s Izraelskou filharmonií. Při přecházení z Rudolfina do Obecního domu se promění Brahms v Beethovena.