Akademie MenART představuje webinář Klavírní atletika aneb nejčastější zlozvyky pianistů

Akademie uměleckého vzdělávání MenART a klavírní virtuos Ivo Kahánek představují další díl oblíbeného výukového webináře, tentokrát s názvem Klavírní atletika aneb nejčastější zlozvyky pianistů. Společně nabízejí ucelený pohled virtuosa na nástroj, který patří mezi nejoblíbenější a nejobsazovanější, a soubor doporučení, jak jej co nejlépe ovládnout a vyvarovat se častých chyb.
Webinář Klavírní atletika aneb nejčastější zlozvyky pianistů: Ivo Kahánek (zdroj Akademie MenART)
Webinář Klavírní atletika aneb nejčastější zlozvyky pianistů: Ivo Kahánek (zdroj Akademie MenART)

Webinář je určen všem, kdo se zajímají o oblast uměleckého vzdělávání, především pak pedagogům, rodičům a pokročilým studentům. „Správná klavírní technika je základ, bez kterého se žádný interpret neobejde. Na webináři si ukážeme nejčastější chyby, které mladí interpreti při nácviku a interpretaci dělají, často při nejlepší vůli a snaze co nejpřesněji vyjádřit skladatelovu i svou hudební emoci,” říká pianista Ivo Kahánek, docent Hudební akademie múzických umění a zakládající mentor Akademie MenART.

Online webináře MenART se věnují tématům, na které ve výuce málokdy zbývá samostatně čas a nabízejí mimo jiné příležitostí utřídit si celkový pohled na vybrané téma. Webináře jsou zpoplatněné a Akademie MenART nabízí předplatné pro jednotlivce i skupinové pro základní umělecké školy.

Pedagogové často hledají cesty, jak svým studentům účinně poradit. Ivo Kahánek čerpá ze své bohaté praxe a osobní zkušenosti. S nadhledem a laskavostí nabízí unikátní a strukturovaný návod, jak přistoupit ke každodennímu cvičení. Devadesátiminutová přednáška je členěna do pěti přehledných kapitol, bonusem je pak závěrečná ukázka práce se studentem na dvou skladbách.

Webináře jsou online vzdělávacím doplňkem Akademie MenART, která se zaměřuje na podporu talentů, inspiraci pedagogů a propagaci uměleckého vzdělávání. Kladou si za cíl lépe sdílet know-how v této oblasti. Cílovou skupinou jsou rodiče malých i větších umělců a pedagogové, kteří se budoucí generaci věnují.

„Hrát na hudební nástroj není věc, která je z fyzického hlediska nejpřirozenější, tím spíše to platí u klavíru. Pokud ho srovnáme s jinými nástroji, tak sice klavír po nás nepožaduje tak těsné fyzické sepětí jako třeba smyčcové nebo dechové nástroje, ale asi neexistuje jiný nástroj, jehož podstata by byla tak odlišná od podstaty umělecké,” vysvětluje Ivo Kahánek. Klavír je podle něj mnohobarevný a je těžké ztvárnit jeho zpěvnost a lyričnost a zároveň akceptovat skutečnost, že klavír tvoří své tóny bicím způsobem. Jedinou spojnicí mezi hudební představou interpreta nebo skladatele a nástrojem je proto člověk – pianista. Záleží na jeho představě a na tom, jak ji fyzicky provede, aby dokázal tyto dva zdánlivě nesmiřitelné principy – horizontální zpěvný a vertikální úderný – sladit.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments