Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Akustická studie v Plzni přilákala odborníky ze zahraničí
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZ domova

Akustická studie v Plzni přilákala odborníky ze zahraničí

Na Nové scéně Divadla J. K. Tyla v Plzni proběhla v neděli 16. března 2025 speciální akustická zkouška elektroakustického řetězce umělého dozvuku Ambiance francouzské značky L-Acoustics, který byl v divadle instalován v roce 2022 jako první svého druhu na světě. Systém byl testován během operního představení Julietta aneb Snář za účelem přesunout systém Ambiance na ještě vyšší úroveň.

Martina DrbuškováPR
Publikováno 21/03/2025
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
Elektroakustický dozvuk Ambiance (zdroj Divadlo J. K. Tyla Plzeň, foto Irena Štěrbová)
Elektroakustický dozvuk Ambiance (zdroj Divadlo J. K. Tyla Plzeň, foto Irena Štěrbová)

Akustické studie se zúčastnil Julien Laval, ředitel aplikačních projektů společnosti L-Acoustics, spolu s více než dvaceti odborníky z Izraele, Německa, Ukrajiny a Velké Británie. Během večera si specialisté i vybraní diváci mohli poslechnout několik různých nastavení akustického systému, včetně jeho vypnuté verze, standardního režimu i nových variant s upravenou délkou dozvuku a přidanými mikrofony nad jevištěm. Cílem bylo nalézt optimální zvukové podmínky nejen pro diváky, ale i pro dirigenta a orchestr.

„Nové divadlo v Plzni je výjimečné svou multifunkčností, a proto neustále hledáme cesty, jak akustiku přizpůsobit různým typům představení. Tato zkouška nám poskytla cenné poznatky, které nám pomohou systém Ambiance posunout na ještě vyšší úroveň,“ uvedl ředitel divadla Martin Otava.

Během testování měli diváci možnost vyplnit dotazník, v němž hodnotili jednotlivé varianty zvuku z hlediska srozumitelnosti a přirozenosti. Po skončení večera následovala diskuze s Julienem Lavalem, který zodpovídal dotazy a sbíral zpětnou vazbu. Získaná data nyní poslouží k dalšímu vylepšení akustických podmínek nejen pro operní soubory, ale i pro další žánry, které se na Nové scéně DJKT pravidelně uvádějí.

TémataDivadlo J. K. Tyla PlzeňMartin Otava
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Kostel sv. Janů, Brno (zdroj Filharmonie Brno) Tenebrae ve vodojemech: Velikonoční festival láká na mystické koncerty
Další článek Leila Josefowicz, 19. března 2025, Obecní dům, Praha (zdroj Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK) Leila Josefowicz ovládla Bartóka a tančila na hraně zvuku, orchestr ji následoval
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up