Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Album týdne Normana Lebrechta: Klavírní poustevník z korejských vrcholků
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneChystá seHudbaKlasikaRecenzeZe světa

Album týdne Normana Lebrechta: Klavírní poustevník z korejských vrcholků

Jako album týdne si Norman Lebrecht tentokrát vybral novou nahrávku Transcendentálních etud Ference Liszta v podání finalisty Van Cliburnovy klavírní soutěže Yunchan Lima.

Norman Lebrecht
Publikováno 09/07/2023
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Yunchan Lim (zdroj New York Philharmonic)
Yunchan Lim (zdroj New York Philharmonic)

Yunchan Lim se prorazil do povědomí veřejnosti během finále Rachmaninovova koncertu na Van Cliburnově soutěži, když byla dirigentka Marin Alsop spatřena, jak si v úžasu nad tímto mladým ohromujícím talentem otírá slzu. Yunchan, kterému tehdy bylo pouhých 19 let, si od té doby získal pozornost médií. On sám tvrdí, že nejraději tráví čas rozjímáním o věčnosti v korejských horách.

Jeho debutové album, které vydal klavírní sponzor soutěže, je živým záznamem semifinálového kola Van Cliburna. S výjimkou začátku a konce je v publiku ticho a atmosféra je napjatá. Na jeho ohromující hře nenajdete ani chybičku, snad jen profesionální nahrávací společnost se mohla postarat, aby klavír zněl méně rachotivě.

V Lisztovi, kde se zkušenější klavíristé rádi předvádí, Yunchan zaujímá introspektivnější přístup a spíše než okamžitý ohromující efekt hledá transcendenci názvu skladby. Účinek je hypnotický už od Preludia. Yunchan využívá každý tón, který zahraje, jako bránu do fantastického světa.

Molto Vivace hraje nejméně dvojnásobnou rychlostí, než je předepsáno. V části Eroica je rozvážný, zdrženlivý, na hony vzdálený Lisztově extravaganci. Je to tvůrčí jedinec s vlastními nápady. Ještě o něm hodně uslyšíme – až se rozhodne nás seznámit s další hudbou. Zatímco budeme čekat, poslechněte si tohle.

Album na Spotify:

Live from The Cliburn – Liszt: Transcendental Etudes

Ferenc Liszt: Transcendentální etudy, S139 č. 1–12

Yunchan Lim – klavír

Label: Steinway & Sons
Datum vydání: 7. července 2023
Hodnocení Normana Lebrechta: ****/*****

TémataMarin AlsopSEZVan Cliburn International Piano CompetitionYunchan Lim
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Houslařská dílna Antonia Stradivariho (zdroj Scuola di restauro Cr.forma) Stradivariho dílna v Cremoně konečně ožila
Další článek S Marií Kinsky o KoresponDance 2023 a setkávání baroka se současností
4 6 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up