Autor: Hanelová Daniela

Daniela Hanelová (1995) je tanečnice, performerka, choreografka.

Pochází z Prahy. S tancem začínala v dětských kurzech Konzervatoře Duncan centre a v Baletní přípravce Národního divadla. Absolvovala Taneční konzervatoř hl. m. Prahy (2015). Ještě během studia se zúčastnila tanečních kurzů v Praze – International Ballet Masterclasses, International Dance Workshop, a v zahraničí – Palucca Hochschule v Drážďanech, Letní baletní akademie ve Varně, Impulstanz ve Vídni. V letech 2015–2019 působila v baletním souboru Moravského divadla Olomouc, kde účinkovala v titulech klasického i moderního repertoáru (RusalkaSpící krasaviceLabutí jezeroLouskáčekRomeo a JulieDáma s kaméliemiFridaSpartakusDon QuijoteOthelloThree4DanceZkrocení zlé ženyBajadéraBalet GalaThe Queen – The Show Must Go On).

Vystudovala ateliér Taneční a pohybové divadlo a výchova na Divadelní fakultě JAMU v Brně. V roce 2022 absolvovala magisterský program oboru Movement Research na Institutu tanečních umění Univerzity Antona Brucknera v rakouském Linci. Je autorkou tanečních filmů: Břehy (40NorthDance Film Festival San Diego, Kalifornie, Festival tanečních filmů Praha), skizzenbuch (InShadow Festival Lisbon, Festival Internacional de Videodanza de la Ciudad de México).

Jako interpretka a performerka je součástí různých projektů, např. Pohyb/Architektura, režie: Becka McFadden nebo Post-Dervish Chant, režie: Smirna Kulenovic (Best Off: Ars Electronica Festival Linz, 2021) a projektů ProART Comapny (Smetana_sny/Ogoun_SvědomíTmavomodrý Ježek ad.)

Autorské představení Daniely Hanelové s názvem Cadavre exquis bylo ve formátu work in progress uvedeno v Linci, ve Vídni a na mezinárodním divadelním festivalu v Sofii (2022). Česká premiéra proběhla v lednu 2023 v Industra Stage v Brně.

Rozhovor s režisérem Douglasem Rosenbergem: Umění chápu jako kontinuum

Douglas Rosenberg je americký vizuální umělec, režisér, kurátor, teoretik a autor několika…

Festival tanečních filmů 2025 (3): Soutěžní snímky, večer bergmanovské inspirace a crème de la crème žánru dance for camera

Druhý blok soutěžních snímků přinesl širokou škálu témat zabývajících se například otázkami…

Festival tanečních filmů 2025 (2): Den první

Od roku 2009, kdy se uskutečnil první ročník Festivalu tanečních filmů, prezentujícího…

Rozhovor s režisérkou Adi Halfin: Je třeba najít kreativní řešení

Vizuálně působivé snímky, které se vám na dlouhou dobu vtisknou do paměti.…

Festival tanečních filmů Dance On Screen Graz

Ve dnech 3. až 5. listopadu se ve Štýrském Hradci uskutečnil v…