Festival Nová generace: Tančím, tedy jsem
Žijeme ve světě plném dualit vychylujících nás z jednoho extrému do druhého. Ve světě, kde je téměř neznatelná linie mezi blízkostí a odcizením, kde vzájemná…
Bc. Veronika Holečková je česká divadelní kritička a pedagožka, absolventka studia Divadelní vědy na FFUK, jejíž působení v divadelně kritických kruzích je teprve v rozpuku.
Pochází z mimopražského prostředí, v jehož zákoutích se věnovala otázkám amatérského divadla a odnesla si z něj zkušenosti z redakcí pro celostátní přehlídky (Wintrův Rakovník, Divadelní piknik Volyně či Jiráskův Hronov) a absolventství Kurzu o praktické režii pod vedením režiséra Milana Schejbala a dramaturgyně Kateřiny Fixové s Luďkem Horkým.
Během studií byla součástí studentské poroty na slovenském festivalu Nová dráma, publikovala na univerzitním médiu Divědové na blogu, který spolupracoval s divadelními festivaly jako je třeba Sněz tu žábu či Festival 13+ Divadla v Dlouhé. Po absolvování studia začala působit jako autorka v Divadelních novinách a později i pro web i-divadlo, s příležitostnými příspěvky do médií jako je Loutkář, Amatérská scéna či Taneční zóna.
Na divadlo se snaží nahlížet skrze empirickou zkušenost, a tak konstantně vstupuje do zákulisí nejrůznějších divadelních akcí – absolvuje workshopy, kurzy a podílí se jako pomocná ruka na festivalech z různých odvětví. Příkladem je například festival nonverbálního divadla Mime Fest, festival pouličního divadla Za dveřmi, dánský festival ILT či akce pořádané Národním divadlem, konkrétně ND Young.
Mimo divadlo se přes osmnáct let věnuje aktivní hře na klavír, kterou uplatňuje v blues-jazzovém triu Midnight Sun a také doprovází některé amatérské inscenace, v současnosti se objevuje například u DIVADLA (bez záruky) Praha.
V současnosti se věnuje především činohernímu divadlu, ale jelikož nechává dveře své zvídavosti otevřené, tak se jí pod ruku stále častěji dostávají i počiny z divadla tanečního, nonverbálního, novocirkusového či pouličního. Tak se dál a dál noří do vod nepoznaných…
Žijeme ve světě plném dualit vychylujících nás z jednoho extrému do druhého. Ve světě, kde je téměř neznatelná linie mezi blízkostí a odcizením, kde vzájemná…
S lehkostí vlastní malířům se ve zrnění na jevišti rozvlní linka černého inkoustu, zatímco malíř (Lukáš Musil) se ho přitom ani netkne. Stojí opodál a…
Všimli jste si někdy, když se díváte na křídla vážky, s jakou lehkostí se jejich rychlé kmity promění v hladký, jednotný pohyb, který s absolutní…