Děti jsou rády i jinde než online, říkají spoluzakladatelky tanečního festivalu Feet Forward
Nultý ročník festivalu současného tance a pohybového divadla určený pro děti a mladé publikum (cca 1–15 let) Feet Forward, se uskuteční od 6. do 11.…
Hana Polanská Turečková (1980) je tanečnice, choreografka, výzkumnice a publicistka. Vystudovala taneční konzervatoř v Praze, dějiny umění na Katolické teologické fakultě v Praze a choreografii na HAMU v Praze. Působila v Národním divadle Brno a stala se sólistkou v Národním divadle v Praze.
Od roku 2010 působí jako nezávislý tanečník, performer, choreograf a pedagog. Zaměřuje své projekty na spolupráci s renomovanými českými i zahraničními vizuálními umělci. Svá autorská choreografická díla vytvořila převážně pro soubor PKB, jehož uměleckou vedoucí byla v sezóně 2013/14.
Za interpretační i choreografickou činnost získala řadu ocenění a její tvorba je uváděna na jevištích doma i v zahraničí, na festivalech současného tance a také v kontextu mezinárodní umělecké scény. Interakce umění a tance zkoumá i v teoretické rovině.
Nultý ročník festivalu současného tance a pohybového divadla určený pro děti a mladé publikum (cca 1–15 let) Feet Forward, se uskuteční od 6. do 11.…
Druhý ročník mezinárodní rezidence, symposia a performativního setkání Dancetopia se uskutečnil na konci června 2025 v přírodním prostředí ALTA Air Campu v Kounicích a vyvrcholil…
Je volně vedený rozhovor s americkými umělkyněmi a teoretičkami tance Norou Thompson a Chloë Engel, jejž jsem nahrála v rámci festivalu Dancetopia 2025 v lesním…
Ve dnech 16.–24. června se v rezidenčním prostoru ALTA Air Camp v Kounicích a ve Studiu ALTA v Praze odehrál druhý ročník mezinárodní rezidence, symposia…
Ran Jiao je umělkyně žijící v Praze, kterou jsme mohli vidět například na festivalu Bazaar nebo v projektech Centra choreografického rozvoje SE.S.TA. Její tvorba se…
SYMPOSIUM DANCETOPIA se konalo poslední květnový víkend v tanečním klubu Fuchs2, v Paláci Akropolis a Přístavu 18600. Termín ‚topia‘ v názvu naznačoval, že toto symposium…
V posledních týdnech několik uměleckých souborů pojmenovalo důvody, proč odešly z divadla PONEC. Mezi uváděnými důvody se objevují: nesrozumitelné a znepokojující změny, přerušený nedávno započatý…
Jako třetí a zároveň poslední ohlédnutí za pražským workshopem Julyena Hamiltona z jara letošního roku vám po rozhovorech se světově proslulým Julynem Hamiltonem a vůdčí…
CreWcollective uvedli 22. a 23. září 2023 ve Studiu Hrdinů performance založenou na instantní kompozici performerky / tanečnice Jany Novorytové, performerky / hudebnice Andrea La…
Někdy se setkávám s názorem, že improvizace nebo improvizační techniky a jevištní tvorba založená na improvizaci či instantní kompozici jsou již anachronické, že tu již…
Povídali jsme si s Janem Bártou, lektorem, dramaterapeutem, hercem, režisérem a jedním ze zakládajících členů CreWcollective. Věnuje se vlastní autorské a interpretační tvorbě zahrnující herectví/tanec…
Kdybychom se stokrát ztráceli v tom, proč Ondrová dělá sadu rychlých demi-plié za sebou nebo proč Gribaudi opakovaně oslovuje publikum „take your time", a obojí…
Recenzent (nejen) tanečního představení má právo se mýlit. Nechceme mu jej brát. Ovšem nevyvolá-li recenzentův omyl kritický protitlak, může se snadno stát, že se na…
Nina Vangeli je přední divadelní a taneční publicistka současné české kulturní scény, divadelní a operní režisérka, choreografka, překladatelka. Svůj pohled zaměřuje zejména na současný tanec,…
V dnešním pokračování se zaměříme na druhou výraznou choreografickou osobnost, jejíž dílo letos představil festival Tanec Praha: choreografa-inovátora Williama Forsytha. V září jsme měli možnost…
Uplynulý ročník festivalu Tanec Praha přinesl dvě pomyslné události sezóny. Na samém začátku léta to byl řecký světově uznávaný choreograf Dimitris Papaioannou s nejnovějším představením…
Tanečnice a choreografka Hana Polanská přináší rozhovor s tvůrcem a performerem Alešem Čermákem, který se pokouší srozumitelně vysvětlit a reflektovat věci charakterizující jeho tvorbu, obzvláště…
V době, kdy školství, kultura a umění zažívají spoustu omezení v důsledku koronavirové krize a umělci a taneční pedagogové se nemohou věnovat své činnosti dosud…
Říká se, že stát se profesionálním tanečníkem má tři stupně: naučit se tančit, naučit se vystupovat před publikem a …zvládat úrazy. V předchozích částech podal…
Říká se, že stát se profesionálním tanečníkem má tři stupně: naučit se tančit, naučit se vystupovat před publikem a …zvládat úrazy. V nedávné době se…