Symposium Dancetopia: Na lidskosti záleží
SYMPOSIUM DANCETOPIA se konalo poslední květnový víkend v tanečním klubu Fuchs2, v Paláci Akropolis a Přístavu 18600. Termín ‚topia‘ v názvu naznačoval, že toto symposium…
Vystudovala taneční konzervatoř v Praze, dějiny umění na Katolické teologické fakultě v Praze a choreografii na HAMU v Praze. Působila v Národním divadle Brno a stala se sólistkou v Národním divadle v Praze. Od roku 2010 působí jako nezávislý tanečník, performer, choreograf a pedagog. Zaměřuje své projekty na spolupráci s renomovanými českými i zahraničními vizuálními umělci. Svá autorská choreografická díla vytvořila převážně pro soubor PKB, jehož uměleckou vedoucí byla v sezóně 2013/14. Za interpretační i choreografickou činnost získala řadu ocenění a její tvorba je uváděna na jevištích doma i v zahraničí, na festivalech současného tance a také v kontextu mezinárodní umělecké scény. Interakce umění a tance zkoumá i v teoretické rovině.
SYMPOSIUM DANCETOPIA se konalo poslední květnový víkend v tanečním klubu Fuchs2, v Paláci Akropolis a Přístavu 18600. Termín ‚topia‘ v názvu naznačoval, že toto symposium…
V posledních týdnech několik uměleckých souborů pojmenovalo důvody, proč odešly z divadla PONEC. Mezi uváděnými důvody se objevují: nesrozumitelné a znepokojující změny, přerušený nedávno započatý…
Jako třetí a zároveň poslední ohlédnutí za pražským workshopem Julyena Hamiltona z jara letošního roku vám po rozhovorech se světově proslulým Julynem Hamiltonem a vůdčí…
CreWcollective uvedli 22. a 23. září 2023 ve Studiu Hrdinů performance založenou na instantní kompozici performerky / tanečnice Jany Novorytové, performerky / hudebnice Andrea La…
Někdy se setkávám s názorem, že improvizace nebo improvizační techniky a jevištní tvorba založená na improvizaci či instantní kompozici jsou již anachronické, že tu již…
Povídali jsme si s Janem Bártou, lektorem, dramaterapeutem, hercem, režisérem a jedním ze zakládajících členů CreWcollective. Věnuje se vlastní autorské a interpretační tvorbě zahrnující herectví/tanec…
Kdybychom se stokrát ztráceli v tom, proč Ondrová dělá sadu rychlých demi-plié za sebou nebo proč Gribaudi opakovaně oslovuje publikum „take your time", a obojí…
Recenzent (nejen) tanečního představení má právo se mýlit. Nechceme mu jej brát. Ovšem nevyvolá-li recenzentův omyl kritický protitlak, může se snadno stát, že se na…
Nina Vangeli je přední divadelní a taneční publicistka současné české kulturní scény, divadelní a operní režisérka, choreografka, překladatelka. Svůj pohled zaměřuje zejména na současný tanec,…
V dnešním pokračování se zaměříme na druhou výraznou choreografickou osobnost, jejíž dílo letos představil festival Tanec Praha: choreografa-inovátora Williama Forsytha. V září jsme měli možnost…
Uplynulý ročník festivalu Tanec Praha přinesl dvě pomyslné události sezóny. Na samém začátku léta to byl řecký světově uznávaný choreograf Dimitris Papaioannou s nejnovějším představením…
Tanečnice a choreografka Hana Polanská přináší rozhovor s tvůrcem a performerem Alešem Čermákem, který se pokouší srozumitelně vysvětlit a reflektovat věci charakterizující jeho tvorbu, obzvláště…
V době, kdy školství, kultura a umění zažívají spoustu omezení v důsledku koronavirové krize a umělci a taneční pedagogové se nemohou věnovat své činnosti dosud…
Říká se, že stát se profesionálním tanečníkem má tři stupně: naučit se tančit, naučit se vystupovat před publikem a …zvládat úrazy. V předchozích částech podal…
Říká se, že stát se profesionálním tanečníkem má tři stupně: naučit se tančit, naučit se vystupovat před publikem a …zvládat úrazy. V nedávné době se…
Druhá část stati, v níž se Hana Polanská Turečková zamýšlí nad proměnami tance a jeho kritické reflexe od 90. let, zejména skrze práci teoretika André…
Zdaleka ne každý, kdo se pohybuje po taneční scéně, se ve své práci zamýšlí nad tím, co je to vlastně tanec, nebo zda lze tanec…
Balet a to, co reprezentuje, dokáže vyvolat emoce. Tuto redukovanou analýzu zde uvádím proto, aby bylo jasné, že ten, kdo se rozhodne zasvětit svůj život…
Poslední dobou je na české taneční scéně mezi tanečníky a choreografy cítit zvýšený zájem o funkci a hodnotu taneční kritiky. Přes sociální sítě vznikaly nejdříve…
Analýza projektu Po pás uměleckého sdružení CreWcollective aneb Snaha o hlubší porozumění postmoderní zkušenosti a jeho přetavení evropským tancem 90. let.