Balet v Národním divadle viděný očima tří sólistek: Nikola Márová (2)

Nikola Márová je již přes dvacet let hvězdou baletu ND, její perfektní fyzické předpoklady, vynikající technika, zodpovědnost a promyšlenost, se kterou přistupuje ke každé roli, ji vynesly mnoho ocenění a obrovskou oblibu u odborné i laické veřejnosti. S přehledem zvládá velké role " bílého baletu" , stejně jako moderní i současný repertoár, jež je dnes běžnou součástí velkých kamenných institucí typu ND. O jejích neuvěřitelných kvalitách svědčí i to, že i po dovršení čtvrté dekády svého života byla obsazena do své vysněné role Julie v baletu Romeo a Julie Johna Cranka. Nikola Márová má vlastní baletní školu, kde připravuje na kariéru tanečnic a tanečníků mnoho mladých talentovaných studentů. S touto osobností nám přináší rozhovor Hana Polanská.

Připravili jsme pro vás třídílný seriál rozhovorů se sólistkami baletu Národního divadla. Co obnáší životy zasvěcené divadlu a tanečnímu umění z pohledu tří generací výjimečných osobností? Co ženy, které jsme zpovídali, přivedlo k výběru takto náročného povolání? Které povahové rysy jim v něm byly nápomocny? Jaké měly o baletu představy, když ještě byly malými holčičkami, a naplnily se? Převažuje nakonec to, co jim balet dává, nebo to, co jim balet bere?

Poslechněte si výpovědi balerín Terezy Podařilové, která již aktivní kariéru ukončila, Nikoly Márové, jež se zvolna k jejímu konci přibližuje, a konečně Aliny Nanu, která se nachází na jejím pomyslném vrcholu.

Děkujeme všem sólistkám za jejich čas a ochotu se s námi o poznatky o své práci i o fragmenty ze svých životů podělit. Seriál jsme natočili jako poctu těm, kteří zasvětili svůj život kráse a službě divákům. I když můžeme kriticky nahlížet různé aspekty života v divadle, které baletní umění přináší, je třeba to dělat se znalostí tématu a s úctou, která náleží těm, kteří se pro toto umění rozhodli.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


4.8 4 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments