Cappella Pratensis uvede v Brně Moutonovu mši. Posluchači uvidí i autorův více než 500 let starý rukopis

V Sále Milosrdných bratří na Vídeňské ulici v Brně se ve čtvrtek 4. prosince 2025 od 19:00 hodin uskuteční slavnostní závěrečný koncert 22. ročníku abonentního cyklu staré hudby pod názvem Barbara Maria Willi uvádí… Cappella Pratensis a Ramillete de Tonos přednesou mši Jeana Moutona. Diváci uvidí i jeho více než 500 let starý rukopis.

Eva DittrichováPR
1 minut čtení
Cappella Pratensis (zdroj Cappella Pratensis)

Oblíbená série hudebních večerů v dramaturgii nově zvolené rektorky Janáčkovy akademie múzických umění prof. Barbary Marie Willi do moravské metropole přivádí špičkové tuzemské i zahraniční interprety scény staré hudby.

22. ročník abonentního cyklu staré hudby pod názvem Barbara Maria Willi uvádí… vyvrcholí 4. prosince 2025 zcela výjimečným koncertem: renomované soubory Cappella Pratensis a Ramillete de Tonos přednesou program renesanční hudby, jehož ústředním dílem je mše Jeana Moutona (1459–1522) inspirovaná francouzským motetem Dictes moy toutes voz pensées / Prozraďte mi všechny své myšlenky skladatele Loyseta Compèra. Tato mše existuje ve dvou vzácných rukopisech: první je uložený v Nizozemí, ten druhý je majetkem knihovny brněnské farnosti sv. Jakuba a je uložen v Archivu města Brna.

Novodobá premiéra Moutonovy mše v Brně proběhne díky iniciativě a výzkumu pedagožky Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění Kateřiny Maňákové, která o tomto rukopisu a o jeho digitalizaci společně s kolegy chystá masterclass na HF JAMU, připravuje odbornou konferenci v Den Haagu a jako excelentní hráčka na vihuelu (španělskou sestru renesanční loutny) bude také jednou z protagonistek koncertu.

Posluchači Moutonovu skvostnou hudbu nejen uslyší, ale díky promítaným digitalizátům čerstvě pořízeným belgickou nadací Alamire také uvidí autorův více než 500 let starý rukopis.

Sdílet článek
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře