Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Česká filharmonie s Ondřejem Vrabcem v polovičních barvách
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Česká filharmonie s Ondřejem Vrabcem v polovičních barvách

Zato v dynamice byl včerejší koncert více než dvojnásobný. Zvuk orchestru postrádal plasticitu a propracované detaily, na které jsme u tohoto hudebního tělesa zvyklí. Přetěžkým úkolem bylo pro Ondřeje Vrabce, který je v České filharmonii na postu asistenta šéfdirigenta a sólohornisty, zastoupit před svými kolegy Jiřího Bělohlávka, který z důvodu rekonvalescence po akutním onemocnění nemohl vystoupit.

Libor Nováček sen.
Publikováno 18/11/2016
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Česká filharmonie - Ondřej Vrabec - Praha 16.11.2016 (foto © Petra Hajská)
Česká filharmonie – Ondřej Vrabec – Praha 16. 11. 2016 (foto © Petra Hajská)

V úvodním díle večera, Beethovenově předehře Egmont, mne zaujal měkký zvuk kontrabasů, který se báječně pojil s ostatními smyčcovými nástroji. Této barevnosti bylo dosaženo podle mého názoru jejich posazením za violoncelly a vyvážeností zvuku, na kterou jsem byl zvyklý po řadu let. Provedení známého díla, obsahující nálady, světla a stíny Goethova hraběte Egmonta, bylo však jediným momentem, který z celého koncertu zaujal.

Schumannův Klavírní koncert v provedení gruzínské klavíristky Khatiji Buniatishvili si zachoval přes svoji třívětou strukturu charakter fantasie. Její interpretace zřetelně ukázala rukopis jejího pedagoga Olega Maisenberga. Energie, kterou sólistka do exponovaných frází vkládá, je obdivuhodná, avšak díky přílišné pedalizaci nevyzní vše tak krystalicky, jak má. A pokud v lyrických částech ještě k tomu není podpořena dynamikou orchestru, nevyzní Schumannovo dílo ve vší své kráse. Přídavek (Brahms/Horowitz – Uherská rapsodie č. 3) ukázal fenomenální virtuozitu, která ale není vším a která byla opět zastřena sešlápnutým pedálem.

Dvořákovy melodie v jeho Symfonii č. 6 jsou krásné a přímo lákají ke kouzelnému a diferencovanému zvuku. I zde se dynamika pohybovala pouze ve vyšších polohách a křečovitost tváře i provedení převažovala. Tuto symfonii mám velmi rád a nahrávky s Rafaelem Kubelíkem nebo Jiřím Bělohlávkem nastavily vysokou laťku. Pro svoji krásu si ji jistě zvolila i Newyorská filharmonie pro koncerty se šéfdirigentem České filharmonie na začátku prosince. Včerejší provedení mne však velmi zklamalo. Přejme České filharmonii a Jiřímu Bělohlávkovi, aby v nacházejícím turné s téměř stejným repertoárem a sólistkou na největších koncertních pódiích v Německu (Köln, München, Hamburg, Düsseldorf, Hannover) byli v plné formě.

 

Hodnocení autora recenze: 70 %

Česká filharmonie & Khatija Buniatishvili
Dirigent: Ondřej Vrabec
Khatija Buniatishvili (klavír)
Česká filharmonie
16., 17. a 18. listopadu 2016 Dvořákova síň Rudolfina Praha
(psáno z koncertu 17. 11. 2016)

program:
Ludwig van Beethoven: Egmont, předehra, op. 84
Robert Schumann: Klavírní koncert a moll, op. 54
Antonín Dvořák: Symfonie č. 6 D dur, op. 60
přídavek:
Johannes Brahms/Vladimir Horowitz: Uherská rapsodie č. 3

www.ceska-filharmonie.cz

TémataČeská filharmonieKhatia BuniatishviliOndřej Vrabec
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Z Met ji před 22 lety vyhodili, teď se Kathleen Battle s ovacemi vrátila
Další článek Vídeň: Rameauův Zoroastre koncertně
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up