Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Česká filharmonie uchvátila sugestivním provedením Mahlerovy Páté symfonie
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaKlasikaRecenzeZ domova

Česká filharmonie uchvátila sugestivním provedením Mahlerovy Páté symfonie

Česká filharmonie se se svým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem postarala o další skvělý zážitek. Nejdříve doprovodila klavíristu Kirilla Gersteina při provedení Burlesky pro klavír a orchestr d moll Richarda Strausse, následně uchvátila posluchače sugestivním provedením Mahlerovy Páté symfonie.

Adam Blažek
Publikováno 09/12/2021
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Kirill Gerstein (zdroj Česká filharmonie, foto Petra Hajská)
Kirill Gerstein (zdroj Česká filharmonie, foto Petra Hajská)

Dlouholetý přítel Richarda Strausse, Hans von Bülow, označil jeho Burlesku d moll za nehratelnou. Jedním z těch, kteří nás dokázali přesvědčit o opaku, byl i klavírní virtuóz Kirill Gerstein, jenž pohotově zaskočil za indisponovaného Bertranda Chamayou. Zajímavým rysem jeho interpretace byl jakýsi odstup, který si pianista po celou dobu zachovával. Tím nechci říct, že by jeho hra byla prosta emočního náboje, naopak. Dočkali jsme se částí bojovných, chlácholivě měkkých i široce zpěvných. Někdy se Gerstein s orchestrem hádal, jindy tišil jeho rozčilení. Ve všech případech však jako by říkal „to, co slyšíte, je jen divadlo“. Jeho interpretace tedy nebyla tak strhující, jako kdyby všechny pocity bral smrtelně vážně, zároveň to však dodalo jeho výkonu určitou odlehčenost, která hezky kontrastovala s pochmurnou Mahlerovou Symfonií č. 5, již jsme si vyslechli po přestávce.

Již tóny trubky, kterými začíná první věta tohoto monumentálního díla, naznačily, že skončil čas divadelních efektů a triků. Zatímco v první části koncertu si mohli posluchači dovolit nezúčastněně pozorovat divadelní představení na pódiu, v té druhé Mahlerova hudba vtáhla celou koncertní síň do sebe, a všichni v hledišti se tak stali součástí právě znějící symfonie. V první větě kráčeli spolu s pohřebním průvodem, byli unášeni bouří věty druhé, ve třetí tančili vídeňský valčík či pomalejší lendler, nechali se konejšit sladkými tóny slavného Adagietta a po burácivém závěru věty poslední propukli v dlouho nekončící potlesk.

Česká filharmonie pod taktovkou svého šéfdirigenta Semjona Byčkova odvedla skvělou práci. Zvláštní zmínku si zaslouží žesťová sekce orchestru, jejíž zvuk zvláště v první větě přispěl k sugestivní atmosféře.

Česká filharmonie – Semjon Byčkov
8. prosince 2021, 19:30 hodin
Rudolfinum, Dvořákova síň

Program:
Richard Strauss: Burleska pro klavír a orchestr d moll
Gustav Mahler: Symfonie č. 5 cis moll

Účinkující:  
Kirill Gerstein (klavír)
Česká filharmonie
Semjon Byčkov (dirigent)

TémataČeská filharmonieKirill GersteinSemjon ByčkovSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Adéla Štajnochrová, Stanislav Penk, Robert Hugo, Marie Fajtová (zdroj PKF – Prague Philharmonia, foto Milan Mošna) Koncert komorní řady PKF – Prague Philharmonia nabídl hudbu barokních skladatelek
Další článek Hlavně aby se hrálo: Rozhovor s Máriem Radačovským
5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up