Co zazpívá Kate Lindsey v Praze

Je jen dobře, že frekvence vystoupení zahraničních operních sólistů u nás se poslední dobou – alespoň co se Prahy týče – stále více zahušťuje, byť přání nejednoho z fanoušků moci je zastihnout spíše než na koncertím pódiu v regulérní operní inscenaci je hned z několika víceméně zjevných důvodů stále z kategorie nesplnitelných snů. Po německém tenoristovi Jonasu Kaufmannovi, ohlášeném už na tuto neděli, nadejde poslední lednovou středu v pražském Obecním domě čas pro americkou mezzosopranistku Kate Lindsey a její recitál.

Menu pražského vystoupení Kate Lindsey je sestaveno poměrně netradičně, a tak tím spíš vzbuzuje zvědavost. Netradičně nejen tím, že společně s ní se o program postará i další mladý umělec – náš houslista Roman Patočka, vítěz a laureát řady mezinárodních soutěží, ale i samotným výběrem hudby, která v interpretaci obou sólistů zazní.

Mezzosopranistka Kate Lindsey do Prahy přiveze proslulý písňový cyklus Les Nuits d´Été (Písně letní noci) Hectora Berliore, zkomponovaný na texty skladatelova přítele, básníka Théophila Gautiera z jeho sbírky Comédie de la mort. Neméně zajímavá a navíc s tou první kontrastující bude druhá část večera, která by se s trochou nadsázky dala nazvat „mozartovsko – operetní“: vedle Mozartova Cherubína a Zerliny totiž zazní i populární árie Lehárovy Giuditty a také Rondo Offenbachovy Velkovévodkyně z Gerolsteinu, ohlášena je i romance Niklase z Hoffmannových povídek, v němž Lindsey před časem zaujala při přenosu této opery z Met i diváky u nás.

Roman Patočka pak sáhl po Bizetově Carmen, resp. koncertní fantazii španělského houslisty a skladatele Pabla de Sarasata, po přestávce pak nabídne Dvořákovu Humoresku Ges dur a Montiho Čardáš. Oba umělce doprovodí Český národní symfonický orchestr, dirigentem koncertu bude hudební ředitel souboru Opéra Royal Wallonie v Lutychu Paolo Arrivabeni.

Kate Lindsey – mezzosoprán
Roman Patočka – housle
Český národní symfonický orchestr
Dirigent: Paolo Arrivabeni
25.ledna 2012 Smetanova síň Obecního domu v Praze

program:
Pablo de Sarasate: Carmen, koncertní fantazie, op. 25  pro housle a orchestr (výběr)

Hector Berlioz
Les Nuits d’Été, op. 7
1. Villanelle
2. Le spectre de la rose
3. Sur les lagunes
4. Absence
5. Au cimetière
6. L’île inconnue

–   přestávka  –

Jacques Offenbach:
Vois sous l’archet frémissant
Romance Niklase z 3. dějství opery Hoffmannovy povídky

Jacques Offenbach:
Ah! Que j’aime les militaries
Rondo Velkovévodkyně z Gerolsteinu z 1. dějství stejnojmenné operety

Antonín Dvořák:
Humoreska Ges dur, op. 101, č. 7
pro housle a orchestr

Wolfgang Amadeus Mozart
Non so più cosa son, cosa faccio
Árie Cherubína z 1. dějství opery Figarova svatba

Wolfgang Amadeus Mozart:
Vedrai, carino
Árie Zerlíny z 2. dějství opery Don Giovanni

Vittorio Monti:
Čardáš
pro housle a orchestr

Franz Lehár:
Meine Lippen, sie küssen so heiss
Árie Giuditty ze 4. obrazu stejnojmenné operety

Mohlo by vás zajímat


1
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Robert Rytina

Ironií osudu se Berliozovy Letní noci budou v Obecním domě hrát i 26.1. a 27.1., a to v podání ruské mezzosopranistky Eleny Zhidkovy, orchestru FOK a Zdeňka Mácala (jedná se o změnu programu po onemocnění dirigenta Kouta). Kdy jsme naposledy koncem ledna zažili tolik Letních nocí:)?