Dalibor Jenis v Praze jako Giorgio Germont

Tak trochu ve stínu zájmu o Otella, kde po boku José Cury nakonec jako Jago k lítosti mnohých chyběl Dalibor Jenis (kvůli jeho záskoku v Mnichově musel nastoupit náhradník Richard Haan), je teď úterní Jenisovo hostování na scéně Státní opery v Traviatě.Slovenský barytonista bude Germonta zpívat vedle hostující Petry Šimkové Alvarez v titulní roli (ta nahradila původně ohlášenou Janu Siberu), Alfredem bude Aleš Briscein, do čela orchestru se postaví Martin Leginus. Germonta si Dalibor Jenis v pražské Státní opeře zopakuje v této sezoně ještě 28. března a 4. dubna.
Foto archiv, ND   

Mohlo by vás zajímat


11
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
10 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
bronino

To je možná dobře, že místo Jenise zpíval Jaga s Curou Haan, ne…? Alespoň mu byl důstojným partnerem pěvecky i představitelsky! Dalibor Jenis je skvělý pěvec, ale při vší úctě spíš na belcantové role Rossiniho, Belliniho nebo Donizettiho. Jako Jaga si ho vážně nedovedu představit…

jamka

Toto je taká poznámka, ako tá bájka o líške a kyslom hrozne…
Dalibor Jenis spieval Jaga v Bratislave v minulej sezóne fantasticky….

bronino

Ale jamko, já přece nikomu neberu jeho nacionalistické nadšení pro místní hvězdy… Pokud se na to ale podíváme objektivním pohledem, tak je přece jasné, že D. Jenis není žádný dramatický baryton! Je to vysoký hlas tenorálního zabarvení (ideální Lazebník). Zajeďte si třeba o 150 km dále na JV, poslechněte p. Kalmándiho nebo p. Agacheho a bude vše nad slunce jasné!!! Každý nezaujatý posluchač pozná, že i p. Vongrey byl v Bratislavě pro Jaga mnohem vhodnější představitel!!!

ladislav

Milý bronini, 4 roky prešli. Jenis dozrel hlasovo aj
mentálne. Spieval Rigoletta v Sydney, v Lipsku, v Stuttgarte
Nabucca v Berlíne, v Mníchove,v Zurichu, Jága vo Viedni, ako
Macbeth vystúpil v Toríne a Zurichu ……V Bratislave si ho
môžete vypočuť koncom okt. zač. novembra/Macbeth,Nabucco/

jamka

Mám rada tento portál, pretože bez “nacionalistického nadšenia” píše relatívne veľa o opere a vážnej hudbe v Československu, priľahlom okolí a niekedy i za veľkou mlákou.
……
Bola by som rada, keby táto atmosféra vládla i v diskusiách.

jaja

Nasla jsem par fotek z teto inscenace

http://homberg.rajce.idnes.cz/Traviata/

Nekdy je to pastva nejen pro usi…:)

Johanka

Já jsem viděla Ottela v Bratislavě s p. Curou,A.Kohutkovou a D. Jenisem. A také si myslím, že p. D. Jenis je charismatický zpěvák, ale na Jaga musí ještě dozrát. P. Cura s paní A. Kohutovou byli úžasní.

leonora3

bronino: opera by bola velmi nudna, ked by sa nam vsetkym pacili ti isti. Dalibor Jenis nie je jediny lyricky baryton, ktory spieva Jaga (Th.Hampson spieva Jaga aj Scarpiu), nehovoriac o domacich predstaviteloch! Taktiez som Jenisa videla v Bratislave na druhom predstaveni spolu s Curom, popravde sa mi Jenisov Jago ( i ked je to lyricky baryton) pacil viac ako Curov Otello. Curov Cavaradossi (pred 3-4 rokmi?) vo Viedni uz nebol ten oslnivy Cavaradossi z polovicky 90 rokov, ale pokial sa niekomu stale paci, preco nie? Niekto tu napisal, ze dobil New York svojim Otellom. V Met som Curu videla… Číst vice »

bronino

Opera má své pevné zákonitosti, ke kterým patří i vymezení oborů samým skladatelem. Argument, že Hampson zpívá kde co, myslím není v tomto případě na místě. Vždyť je to vážně ostudné, co si dovoluje! Divím se intendantům a dirigentům, že mu to tolerují. Já znova opakuji, že proti D.Jenisovi nebrojím! Je to vynikající pěvec s úžasnou kariérou. Jen při svých výletech mimo obor se nesmí divit, že ho občas někdo zkritizuje! Zcela upřímně, Verdi si jistě pro Jaga, Nabucca, či Rigoletta představoval jiný typ hlasu…

jiri

Dovolím si jen připomenout, že o rolích, které kdokoliv kdekoliv zpívá, rozhodují šéfové oper, ředitelé, event. režiséři, ne sám pěvec. Ten jistě může nabídnutou roli přijmout, nebo odmítnout. Odmítnutí není někdy bez rizika, že si příště vezmou jiného. Opravdu pěvec sám si role nevybírá, jsou mu šéfy a dirigenty nabízeny. Mnohdy se sám pěvec ocitá v těžké situaci, zda přijmout či nikoliv.

leonora3

bronino: v tomto s vami suhlasim a Hampsona neuvadzam ako argument. Nie je sam, takych prikladov by bolo, takze tych trufalych je vela. V SO Vieden sme ako Rigoletta videli Hvorostovskeho, co je priklad podobny. Ovsem pravdu ma i Jiri,rozhoduju sefovia a ti radi vsadia na medialne a marketingove zname tvare (nehovorim, ze to je jedine a dufam, ze ani nie najdolezitejsie kriterium). A tak vami zmieneny dram. baryton Kalmandi z nedalekej Budapesti (taktiez sme ho v ich operahaze videli ako Rigoletta) to spieval v Budapesti, ale nie v SO Vieden. Nasledujuci den sme v Budapesti videli Otella a ich… Číst vice »