Desetiletí s Mozartem a Myslivečkem

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Simona Houda-Šaturová je rovněž žádanou koncertní pěvkyní, z významných produkcí jmenujme vystoupení v Carnegie Hall s Philadelphia Orchestra, účinkování na Salzburger Festspiele, spolupráce s Toronto Symphony Orchestra v Kanadě, vystoupení při slavnostním otevření Pleyelova sálu v Paříži s Orchestre de Paris, koncert pod vedením Ivana Fischera s Mnichovskou filharmonií, novoroční koncert Haydnova Stvoření s Londýnskou filharmonií pod taktovkou Adama Fischera. Absolvovala turné s Ph. Herreweghe a Orchestre des Champs-Elysés. (Festivaly Edinburgh, Rheingau, San Sebastian, Warsaw aj.) Vystoupila v Osace s Osaka Symphony pod vedením E.Oue. V roce 2008 mj. absolvovala turné po Německu se světoznámým barytonistou Thomasem Quasthoffem s oratoriem Elias F. Mendelssohna-Bartholdyho pod taktovkou H. Rillinga.

K dirigentům, se kterými spolupracuje, patří např. Christoph Eschenbach, Sir Neville Marriner, Adam Fischer, Ivan Fischer, Manfred Honeck, Leopold Hager, Helmuth Rilling, Sylvain Cambreling, Gennadij Rožděstvenskij, Jiří Bělohlávek, Tomáš Netopil, John Fiore, Rolf Beck nebo Martin Haselböck.

Její předchozí nahrávkou je „Gloria“, CD s adventními a vánočními skladbami v čele s mimořádnou ukolébavkou Panny Marie od Tarquinia Meruly a kompozicemi Zbyňka Matějů Ad te Domine. K 200. výročí úmrtí J. Haydna vyšlo u vydavatelství Orfeo profilové CD „Haydn Arias“, které obdrželo ocenění časopisu The Gramophone „Editor’s Choice 2009“. S Českým filharmonickým sborem nahrála CD Mozartových duchovních skladeb (vyd. Arco Diva) a pro vydavatelství Hänssler se podílela na projektu Haydnových mší s dirigentem H. Rillingem. Nahrávka Mahlerovy 2. symfonie s Philadelphia Orchestra vyšla u vydavatelství Ondine a získala ocenění Supersonic Award stejně jako ocenění německých kritiků Preis der deutschen Schallplatten Kritik. Obě tato ocenění získala i nahrávka „Requiem and Miserere“ od Johanna Adolfa Hasseho (Carus Verlag).

(Zdroj: webové stránky Simony Šaturové)

www.saturova.com

***
Zdeněk Klauda se od dětství věnoval skladbě, hře na klavír a na flétnu. Soustavné skladatelské školení získal během studia na Hudebním gymnáziu Jana Nerudy pod vedením prof. Miroslava Kubičky, kde zároveň studoval i hru na flétnu u prof. Vladislava Paulíka a klavír u prof. Dináry Souleimannové.

Po absolutoriu gymnázia vyměnil flétnu za taktovku a začal studovat obor dirigování u prof. Hynka Farkače. V roce 2005 dokončil svá studia na pražské Akademii múzických umění. Od té doby je ve stálém angažmá v Národním divadle v Praze (v současné době jako asistent dirigenta a vedoucí hudební přípravy). Jako skladatel publikuje mimo jiné u amerického nakladatelství Alliance publications, Inc.

V roce 2008 byl přizván k nastudování Dvořákovy Rusalky v rámci festivalu Salzburger Festspiele. Od té doby je pravidelně zván do prestižních evropských operních domů Bayerische Staatsoper Mnichov, Opera Valencia či Opera National de Paris. V roce 2012 se podílel na hudebním nastudování Janáčkových Příhod lišky Bystroušky pro legendární festival v Glyndebourne a v další sezoně pak Mozartovy Figarovy svatby tamtéž.

Ve stejném roce získal 3. cenu na dirigentské soutěži v rumunské Constantě. V sezoně 2013/14 se podílel jako asistent dirigenta na přípravě inscenace Janáčkovy opery Příhody lišky Bystroušky v Semperoper v Drážďanech a poté uvedení další série představení téže opery ve Vídeňské státní opeře. Jako asistent spolupracoval mezi jinými s dirigenty, jako jsou Franz Welser-Möst, Kyril Petrenko, Vladimir Jurowski nebo Tomáš Netopil. 

(Zdroj: Zdeněk Klauda)

Foto: archiv Simony Šaturová a Zdeňka Klaudy

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat