Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Francesca Ascioti
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Francesca Ascioti

Francesca Ascioti je italská operní pěvkyně s vzácným hlasovým oborem kontralt, která se specializuje především na barokní repertoár. Narodila se v Kalábrii a patří mezi současné přední interprety této hlasové polohy, která je v operním světě poměrně vzácná.

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Francesca Ascioti je italská operní pěvkyně s vzácným hlasovým oborem kontralt, která se specializuje především na barokní repertoár. Narodila se v Kalábrii a patří mezi současné přední interprety této hlasové polohy, která je v operním světě poměrně vzácná.

Životopis

Ascioti absolvovala studium zpěvu na konzervatoři v Brescii, následně se specializovala u renomovaných pedagogů Bernadette Mancy di Nissy a Teresy Berganza. V roce 2010 získala stipendium, které jí umožnilo studovat na Ateneo Musicale v Sulmoner. K barokní hudbě se dostala náhodou během konkurzu v Basileji, kde ji uslyšel dirigent Andrea Marcon a okamžitě ji pozval ke spolupráci, ačkoliv tehdy neměla s tímto repertoárem žádné zkušenosti. Svůj operní debut absolvovala v listopadu 2013 jako Quickly ve Verdiho Falstaffu v Busetu po boku legendárního barytonisty Renata Brusona v koprodukci Accademia del Teatro alla Scala a Teatro Regio di Parma.

Tvorba

Ascioti se věnuje především baroknímu repertoáru, kde interpretuje díla Vivaldijeva, Händelova, Hasseova či Pergolesiho. Pravidelně spolupracuje s dirigentem Andreou Marconem, s nímž vystupovala v prestižních sálech jako Concertgebouw v Amsterdamu či Carnegie Hall v New Yorku. Zpívala titulní roli v Hasseově opeře Enea in Caonia, Ozias ve Vivaldiho Juditha Triumphans nebo Argante v Händelově Rinaldu. Kromě barokního repertoáru se věnuje i klasické a romantické hudbě, včetně Mozartových, Verdiho a Donizetti operních děl. Vystupovala také v díle Rina Roty Il cappello di paglia di Firenze.

Význam

Ascioti je považována za jednu z předních současných kontraltistek specializujících se na barokní hudbu. Její umělecká činnost přispívala k oživení méně známého barokního repertoáru a jeho uvedení v autentickém stylu. V roce 2018 založila v Římě vlastní orchestr Enea Barock Orchestra, který se rychle etabloval mezi orchestry specializovanými na hudbu 17. a 18. století. Orchestr pod jejím uměleckým vedením se zaměřuje na muzikologický výzkum málo známého barokního repertoáru a jeho oživování v autentických barokních prostorách Říma.

Zajímavosti

Ascioti objevila svou lásku k opeře ve věku jedenácti let při sledování televizních přenosů operních představení italské RAI. V roce 2024 založila festival BaRò v Římě, který přibližuje barokní hudbu širokému publiku prostřednictvím bezplatných koncertů v historických palácích a parcích města. Její orchestr Enea Barock Orchestra je v současnosti považován za nejlepší římskou barokní autoritu díky vysoké kvalitě svých hudebníků.

Související články

Händelovo Vzkříšení s Collegiem 1704

La Resurrezione (Vzkříšení) Georga Friedricha Händela je oratorium na téma biblického Nového zákona, klíčového aktu Kristova spasitelského poslání – vzkříšení: Kristus zemřel na kříži,…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Benjamin Appl
Další článek Šimková Petra Alvarez
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up