Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Francesca Aspromonte
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Francesca Aspromonte

Francesca Aspromonte (* 25. února 1991, Cosenza) je italská sopranistka specializující se na barokní a klasický repertoár. Patří mezi nejuznávanější interprety této hudební oblasti své generace a vystupuje na nejvýznamnějších operních scénách a koncertních pódiích světa.

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Francesca Aspromonte (* 25. února 1991, Cosenza) je italská sopranistka specializující se na barokní a klasický repertoár. Patří mezi nejuznávanější interprety této hudební oblasti své generace a vystupuje na nejvýznamnějších operních scénách a koncertních pódiích světa.

Životopis

Aspromonte se narodila v Cosenze v jižní Itálii a již od dětství se věnovala hudbě – v šesti letech začala hrát na klavír, později studovala i cembalo. Ve sedmnácti letech začala studovat zpěv u sopranistky Maria Pia Piscitelli. Své vzdělání dokončila na prestižním Mozarteu v Salzburgu pod vedením Borise Bakowa, kde absolvovala s vyznamenáním. Dále se zdokonalovala na Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Římě u legendární Renaty Scotto. Specializovala se také na interpretaci barokní hudby na Academie baroque européenne d’Ambronay. Od roku 2019 působí jako pedagožka italského barokního repertoáru na Královské konzervatoři v Haagu.

Tvorba

Aspromonte se proslavila především interpretací barokních a klasických děl, zejména operami Monteverdího, Händela, Vivaldiho a Cavalliho. K jejím významným rolím patří titulní role v operách Erismena (Cavalli) na festivalu v Aix-en-Provence, Semele (Hasse) v Innsbrucku nebo Angelica ve Vivaldiho Orlando furioso. Pravidelně vystupuje také v oratoriích a komorní hudbě. V roce 2017 podepsala exkluzivní smlouvu s nahrávací společností Pentatone Music. Jejími nejúspěšnějšími alby jsou Prologue (2018), obsahující barokní operní prologové, a Maria & Maddalena (2021), věnované oratorium o dvou biblických Mariích.

Význam

Aspromonte patří mezi přední světové specialistky na barokní vokální repertoár. Vystupuje v nejvýznamnějších koncertních síních světa včetně Carnegie Hall, Teatro La Fenice, Opéra Royal de Versailles, Royal Albert Hall či Wiener Musikverein. Spolupracuje s renomovanými dirigenty jako John Eliot Gardiner, Christophe Rousset, Diego Fasolis nebo Giovanni Antonini. Její nahrávka Händelovy opery Serse získala prestižní International Classical Music Award v roce 2020. Významně přispívá k oživování zapomenutých barokních děl a jejich interpretaci na základě historicky poučené praxe.

Zajímavosti

Aspromonte je manželkou houslisty a dirigenta Borise Begelmana, se kterým pravidelně koncertuje a nahrává. Společně vydali album Un’alma innamorata (2023) s Händelovými komorními kantátami. Dirigent její ensemble Arsenale Sonoro, což vytváří unikátní umělecký tandem. Aspromonte také postupně rozšiřuje svůj repertoár směrem k Mozartovým operám a dokonce se odvážila i do romantického repertoáru rolí Marzelline v Beethovenově Fidelio.

Související články

Caldara: hádka mezi láskou nebeskou a pozemskou

Collegium 1704 s Václavem Luksem představilo ve Dvořákově síni 20. února Caldarovo oratorium Magdaléna u nohou Kristových. Na provedení barokního skvostu si pozvalo mezinárodní…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Denise Arazimová
Další článek Petra Ambrosi
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up