Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Katerina Babajanyan
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Katerina Babajanyan

Karine Babajanyan (narozena 1. prosince 1968 v Jerevanu) je arménská operní zpěvačka v oboru soprán, která se etablovala jako významná představitelka repertoáru Giuseppe Verdiho a Giacoma Pucciniho na předních evropských operních scénách. Od roku 1999 působí převážně v Německu, kde…

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Karine Babajanyan (narozena 1. prosince 1968 v Jerevanu) je arménská operní zpěvačka v oboru soprán, která se etablovala jako významná představitelka repertoáru Giuseppe Verdiho a Giacoma Pucciniho na předních evropských operních scénách. Od roku 1999 působí převážně v Německu, kde se stala respektovanou členkou mezinárodní operní komunity.

Životopis

Babajanyan začala svou hudební dráhu ve věku šesti let studiem klavíru. V roce 1987 absolvovala Romanos Melikyan Music College v Jerevanu jako učitelka klavíru a korepetitorka. Pokračovala ve studiu na Komitas State Conservatory of Yerevan, kde získala diplom sbormistryně a studovala zpěv u Tatevik Sazandaryan. V roce 1998 dokončila s vyznamenáním studia sólového zpěvu. Svou vokální techniku zdokonalovala u Mirelly Parutto v Římě a Dunji Vejzovic ve Stuttgartu. Od roku 1996 do 1999 působila v Národním divadle v Jerevanu, poté se přestěhovala do Německa. Hostovala v předních německých operních domech včetně Komische Oper Berlin, Staatsoper Hannover a Aalto Theater Essen. V letech 2003 až 2011 byla stálou členkou ansámblu Staatstheater Stuttgart, od roku 2011 působí jako svobodná umělkyně.

Tvorba

Babajanyan se specializuje na liricko-spinto repertoár, přičemž její interpretační rozsah zahrnuje díla Wolfganga Amadea Mozarta (Elettra, Elvira, hraběnka Almaviva, Fiordiligi), Giuseppe Verdiho (Leonora, Elisabetta, Amelia, Desdemona) i Giacoma Pucciniho. Její charakteristickou rolí je Cio-Cio-San v opeře Madama Butterfly, kterou nastudovala v patnácti různých inscenacích. Pravidelně vystupuje ve významných operních domech světa včetně Staatsoper Berlin, Opernhaus Zürich, Semperoper Dresden, Bayerische Staatsoper München, Grand Théâtre de Genève či New National Theatre v Tokiu. Spolupracovala s renomovanými dirigenty jako Daniel Oren, Carlo Rizzi, Nicola Luisotti nebo Robin Ticciati a režiséry včetně Petera Konwitschnyho, Grahama Vicka či Philipa Himmelmanns.

Význam

Babajanyan reprezentuje současnou generaci arménských operních pěvců působících na mezinárodní scéně a přispívá k prezentaci arménské kultury v zahraničí. Její umělecká činnost zahrnuje nejen operní představení, ale také koncertní vystoupení na prestižních hudebních festivalech jako Bregenzer Festspiele, Rheingau Musik Festival nebo Prague Autumn International Music Festival. Jako členka německo-arménské komunity se podílí na kulturních aktivitách zaměřených na zachování arménské identity v diaspoře.

Zajímavosti

V roce 2008 se Babajanyan objevila jako Tosca v inscenaci Bregenzer Festspiele, která byla natočena pro film o Jamesi Bondovi Quantum of Solace s Danielem Craigem v hlavní roli. Toto spojení opery a kinematografie představovalo významný moment v její kariéře a přineslo jí mezinárodní pozornost i mimo okruh operních nadšenců.

Související články

Giacomo Puccini: Tosca – Státní divadlo Košice (zdroj Státní divadlo Košice)

Operní panorama Heleny Havlíkové (364) – Za operou do Košic

Košická opera zazářila na letošním pražském festivalu Opera 2022 inscenací Donizettiho Roberto Devereux. Nejen předání festivalové ceny, ale i nová premiéra Pucciniho Tosky v…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Casey Bailey
Další článek Mark Bailey
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up