Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Arnold Bezuyen
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Arnold Bezuyen

Arnold Bezuyen je holandský operní pěvec v oboru charakterní tenor, narozený v roce 1965 v Den Helder. Patří mezi významné interprety wagnerovského repertoáru, především rolí Loge a Mime v Prstenu Nibelungově, a od roku 2018 působí jako univerzitní profesor zpěvu…

Publikováno 07/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Arnold Bezuyen je holandský operní pěvec v oboru charakterní tenor, narozený v roce 1965 v Den Helder. Patří mezi významné interprety wagnerovského repertoáru, především rolí Loge a Mime v Prstenu Nibelungově, a od roku 2018 působí jako univerzitní profesor zpěvu na Kunstuniversität Graz.

Životopis

Bezuyen studoval zpěv v Amsterdamu na Opera Studio Amsterdam a svou profesionální kariéru zahájil v Hoofdstad Operette. Po absolvování pokračoval v angažmá v Augsburgu, Brémách a později ve Vídeňské státní opeře, kde vybudoval široký repertoár od komických po hrdinské role. V roce 1998 debutoval jako Loge v Bayreuthu pod taktovkou Jamese Levina, což se stalo počátkem jeho patnáctileté spolupráce s prestižním festivalem. V průběhu kariéry vystupoval na předních operních scénách světa včetně Metropolitan Opera New York, La Scala Milano, Covent Garden London, Deutsche Oper Berlin a mnoha dalších. Role Loge, Mime a Herodese se staly jeho paradními úlohami, později rozšířil repertoár i o hrdinské party jako Florestan či Siegfried.

Tvorba

Bezuyenův operní repertoár zahrnuje široké spektrum od mozartovského Tamina přes pucciniho Pinketona až po wagnerovské charakterní role. Kromě operního zpěvu se věnuje koncertní činnosti, interpretuje Mahlerovy symphonie, Beethovenovu Devátou, Schönbergovy Gurre-Lieder a další díla. Významnou součástí jeho tvorby jsou liedové recitály s díly Beethoven, Schumanna, Strausse, Wolfa a Berga. V roce 2013 vydal oceňované CD s nahrávkou Schumannova cyklu Dichterliebe a Bergových Sieben frühe Lieder na labelu Oehms Classics. Spolupracoval s předními dirigenty jako Pierre Boulez, Seiji Ozawa, Antonio Pappano, Simon Rattle a Christian Thielemann.

Význam

Bezuyen je uznáván jako jeden z předních interpretů wagnerovského charakterního repertoáru současnosti. Jeho dlouholeté působení v Bayreuthu a pravidelné angažmá na světových operních scénách potvrzují jeho mezinárodní postavení. Jako pedagog na Kunstuniversität Graz od roku 2018 předává své zkušenosti mladé generaci pěvců, přičemž klade důraz na rozvoj individuální interpretační osobnosti každého studenta. Jeho přístup k výuce zdůrazňuje technickou dokonalost spojenou s uměleckou originalitou a odmítá pouhou imitaci slavných hlasů.

Zajímavosti

Bezuyen původně studoval na Univerzitě v Amsterdamu, než se plně věnoval hudbě. V rámci českého operního repertoáru interpretuje role Števy v Jenůfě, Alberta Gregora v Věci Makropulos a Matěje Broučka ve Výletech pana Broučka. Mimo operní kariéru vyučuje masterclassy po celé Evropě a pravidelně se účastní mezinárodních pěveckých soutěží jako porotce. Jeho interpretace Klaus-Narra v Schönbergových Gurre-Liedern je považována za jednu z nejlepších současných nahrávek této náročné koncertní árie.

Související články

Richard Wagner: Prsten Nibelungův; Soumrak bohů, Bayreuther Festspiele – Evelin Novak, Simone Schröder a Stephanie Houtzeel (foto Enrico Nawrath)

Bayreuthský festival: Je žádoucí si aktualizacím Zeleného pahorku přivyknout?

Konec měsíce srpna pro nás znamenal jediné – tradiční bavorskou zastávku v Horních Frankách u příležitosti konání Bayreuther Festspiele – s přestávkami nejdéle fungující…

Richard Wagner: Prsten Nibelungův; Zlato Rýna, Bayreuther Festspiele – Olafur Sigurdarson (foto Enrico Nawrath)

Operní panorama Heleny Havlíkové (434) – Dvacet dva hodin Wagnera: díl druhý

Na programu letošních Bayreuthských slavností byl vedle nové inscenace Parsifala loni premiérovaný Tristan a Isolda, z předchozích let Bludný Holanďan a Tannhäuser – a…

Ostravský pan Brouček: Až tady mám konečně pocit, že vašemu jazyku rozumím

Dnes se v Národním divadle moravskoslezském uskuteční premiéra nové inscenace Janáčkových Výletů páně Broučkových. Toto fantaskní dílo, které se na ostravské operní jeviště vrací po…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Kristian Bezuidenhout
Další článek Renata Bialasová
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up