Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Aco Bišćević
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Aco Bišćević

Aco Aleksander Bišćević je slovinský operní pěvec, tenor specializující se na barokní a klasickou hudbu. Narodil se 17. dubna 1984 ve Slovinsku a proslul jako tzv. haute-contre, tedy vysoký elegantní francouzský tenor s výjimečně světlým a pružným hlasem.

Publikováno 08/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Aco Aleksander Bišćević je slovinský operní pěvec, tenor specializující se na barokní a klasickou hudbu. Narodil se 17. dubna 1984 ve Slovinsku a proslul jako tzv. haute-contre, tedy vysoký elegantní francouzský tenor s výjimečně světlým a pružným hlasem.

Životopis

Bišćević nejprve studoval hudební pedagogiku na Univerzitě v Ljubljani, poté pokračoval ve studiu zpěvu a cembala na Mozarteu v Salzburgu. Magisterské studium zpěvu dokončil v červnu 2014 pod vedením Bredy Zakotnik a KS Elisabeth Wilke. Účastnil se mistrovských kurzů u předních osobností jako James Taylor, KS Angelika Kirschlager, Bernarda Fink, Thomas Moser nebo KS Christa Ludwig. Již během studií vedl komorní sbor Aeternum, s nímž získal v roce 2005 ocenění nejnadějnějšího mladého sborového dirigenta na slovinské národní soutěži. V roce 2008 obdržel Studentskou Prešerenovu cenu, nejvyšší vyznamenání pro slovinské studenty. Byl také členem Světového mládežnického sboru, Salzburského barokního sboru a Arnold Schönberg Choru pod vedením Nikolause Harnoncourta a Claudia Abbada.

Tvorba

Operní debut absolvoval v roce 2014 jako Mercure v Rameavově opeře Castor a Pollux v Komické opeře v Berlíně. Mezi jeho významné role patří Orfeus ve francouzské verzi Gluckovy opery Orfeus a Eurydika, kterou uvedl v roce 2017 v Innsbrucku, nebo titulní role v Gluckově La clemenza di Tito. Vystupuje pravidelně v předních evropských divadlech včetně La Scaly v Miláně, Maggio Musicale Fiorentino nebo na Salzburských slavnostech. Spolupracuje s renomovanými dirigenty jako Jordi Savall, Ingo Metzmacher, Reinhard Goebel či Vittorio Ghielmi. Kromě operních rolí se věnuje také koncertní činnosti, kde často doprovází sebe sama na klavír či fortepiano podle historické praxe. Nahrál kantáty Carla Heinricha Grauna s Barokním orchestrem Durynské filharmonie.

Význam

Bišćević patří mezi přední interpretery barokní a klasické hudby současnosti. Jeho hlas je kritiky oceňován pro mimořádnou jemnost, flexibilitu a krásu tónu. Specializace na repertoár haute-contre z něj činí vyhledávaného umělce pro francouzskou barokní operu. Jeho schopnost doprovázet se na klavír obnovuje historickou interpretační praxi a činí z něj všestranného hudebníka.

Zajímavosti

Bišćević je jedním z mála současných pěvců, kteří se doprovázejí sami na klavír, čímž oživuje historickou praxi z 18. a 19. století. Vystupoval při zahajovacím ceremoniálu olympijských her v Pekingu jako člen Světového mládežnického sboru. V sezóně 2024/25 vystupuje v nové produkci muzikálu Comedian Harmonists v Národním divadle v Mannheimu.

Související články

Aneta Petrasová, Doubravka Součková, David, Karl Ditters, Olomoucké barokní slavnosti 2021 (zdroj Olomoucké barokní slavnosti)

Operní panorama Heleny Havlíkové (333) – Dittersův David na Svatém Kopečku

Program Olomouckých barokních slavností obohatilo scénické provedení oratoria David Karla Ditterse (1739–1799). Třebaže bylo připomenutí tohoto díla po 250 let od jeho vzniku záslužné,…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Zuzana Biščáková
Další článek Martina Bischoff
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up