HAMU slaví Rok české hudby cyklem tří komorních koncertů s názvem „Z Domoviny“
Hudební a taneční fakulta AMU v Praze letos u příležitosti Roku české hudby pořádá trojici komorních koncertů v podání studentů a jejich souborů, které vznikají na půdě fakulty. Vedle sólové hry na nástroj je to právě komorní hudba, se kterou se mají studenti na škole setkat a v české hudební tradici má nezastupitelné místo. „Zájem je, ale někdy je potřeba víc odvahy,“ říká iniciátor projektu, pedagog komorní hry a člen Bennewitzova kvarteta Štěpán Ježek. “Proto jsme se rozhodli uspořádat svébytnou a reprezentativní řadu koncertů, která má nejlepší studentské soubory na pódiu uvést.“ Že je komorní hra povinnou součástí výuky, samozřejmě nestačí. „Na AMU učí řada členů našich nejznámějších komorních ansámblů, ale často jsme se setkávali s tím, že studenti nevidí při zakládání komorních souborů jasnou perspektivu a chceme je samozřejmě motivovat. Komorní hudba je mimořádná věc, ale počáteční vklad musí být veliký,“ dodává Štěpán Ježek.
Zkušenosti zralých komorních hráčů stojí i za dramaturgií koncertů, z nichž první se koná tuto neděli. Program 28. dubna v 10:30 hodin v sále Bohuslava Martinů koresponduje s Rokem české hudby i s českou tradicí komorní hry. Neoklasické Divertimento pro dechové nástroje Iši Krejčího vystřídá dnes už méně známý, ale překrásný cyklus Bedřicha Smetany Večerní písně. Chybět nebude Postludium z Janáčkovy Glagolské mše a celý program uzavře vrcholné Klavírní trio č. 3 f moll Antonína Dvořáka. V písních se představí barytonista Dominik Klapka, Dvořáka přednese Mráček trio.
Další koncert se uskuteční 13. října, kdy se můžeme těšit na skladby Bedřicha Smetany, Jana Klusáka a Josefa Suka. Poslední z trojice koncertů se koná 1. prosince a proběhne ve spolupráci s Mozarteum University Salzburg. Zazní na něm sextety Johannesa Brahmse a Antonína Dvořáka.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]