Harry Bicket v českém debutu s PKF: Rameau ve mně budí dojem soudobé, až jazzové hudby
PKF se tentokráte vydá i na poněkud nevšední výlet do barokního repertoáru, když v programu zazní hudba z oper a baletů 17. a 18. století. Vedle předehry k opeře Ifigenie v Aulidě Ch. W. Glucka a zřídka uváděné hudby k baletu Stvoření Prométheova Ludwiga van Beethovena zazní suita z opery Les Boréades Jeana-Philippa Rameaua, ve které mezi nástroji nechybí ani populární stroje na vítr.
„Pokud chcete hrát barokní hudbu s moderním orchestrem, je Rameau výborná volba. Jeho hudba je technicky velmi náročná, takže orchestr se může skutečně předvést. Smyčce používají velmi virtuózní smyky, fagotová linka je položena extrémně vysoko, hudební jazyk je divoký a nespoutaný. Rameau ve mně občas budí dojem soudobé, až jazzové hudby,“ komentuje svůj dramaturgický výběr Harry Bicket.
Britský dirigent, cembalista a varhaník Harry Bicket je mezinárodně uznávaným interpretem hudby 17. a 18. století. Jako operní dirigent spolupracoval s English National Opera, Bavorskou státní operou, Královskou operou Covent Garden či Metropolitní operou v New Yorku. Od roku 2014 každoročně uvádí společně s The English Concert Händelovy opery v newyorské Carnegie Hall. Pravidelně spolupracuje s pěvci jako Joyce DiDonato, Ian Bostridge nebo Renée Fleming. V roli hostujícího dirigenta vystoupil s Bostonským symfonickým orchestrem, Newyorskou filharmonií, Rotterdamskou filharmonií či Tokijským symfonickým orchestrem. Za svou nahrávací činnost byl několikrát nominován na cenu Grammy.
Program koncertu
CHRISTOPH WILLIBALD GLUCK Iphigénie en Aulide (Ifigenie v Aulidě), předehra
JEAN-PHILIPPE RAMEAU Les Boréades, suita
LUDWIG VAN BEETHOVEN Stvoření Prométheova op. 43
PKF — Prague Philharmonia
Harry Bicket – dirigent
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]