Hradní open air v přímém přenosu

Závěrečný koncert sezony České filharmonie byl už podruhé koncipován do venkovních podmínek, v loňském roce na Staroměstském náměstí, kde se příliš nevydařil díky nezvládnutému zvuku, kdy část diváků slyšela špatně anebo vůbec. I letošní koncert na hradním náměstí přinesl některé problémy a vady na kráse. Nechci se příliš rozepisovat o samotném provedení, protože si vážím pana dirigenta Bělohlávka za to, co dělá pro Českou filharmonii i mladé talenty, nicméně je nutno poznamenat, že dramaturgie koncertu nebyla příliš šťastná, i když byla asi podřízena vyšším cílům, ať už nadaci Linky bezpečí nebo snahou prezentovat vítězné mladé hráče z předchozích konkurzů. Uvést tři koncerty pro dechové nástroje a marimbu a v samém závěru pak saxofonového Iberta, posluchačsky velmi náročného, byla tak trochu dramaturgická sebevražda. Nezachránily to ani ty tři populární „cajky” ani žoviální komentáře herce-moderátora Jana Budaře.Největší tragédií byl ovšem live přenos na ČT art. To, co páchá Česká televize s obrazem a zvukem v přímém přenosu je na žalobu a vrácení koncesionářských poplatků. S jistou rezervou chápu, že na ČT art vysílají staré filmy v SD nevalné kvalitě, ale proč tak činí v live přenosech a nových pořadech a degradují a degenerují obraz, který stejně snímají a přenáší HD kamerová technika?? Je to výsměch divákům a pro mě ČT art skončila. Když sliboval ředitel České televize při spuštění vysokou uměleckou a technickou úroveň a zmiňoval budoucí spolupráci s francouzskou arte, pak asi v životě jejich vysílání nespatřil. To, co předvedla tato parta amatérů v úterním přenosu, by si na západě nikdo nedovolil, protože by jim koncesionáři vysklili okna a ředitel televize by musel rezignovat. Před nedávnem jsem činil divácký dotaz na portálu České televize, ale obdržel jsem vyhýbavou odpověď nekompetentního člověka. Nevím na koho se obrátit, aby se tím někdo začal zabývat a ledy se pohnuly, proto volím i formu tohoto příspěvku na Opera Plus. Věřím, že si je přečte třeba někdo kompetentní, který nepovažuje české diváky za stádo hluchých slepců a volů, kteří si nechají na sobě dřevo štípat a navrhne nápravu a řešení.

Zdravím všechny čtenáře Opery Plus.

I váš text v této rubrice uveřejníme. Naše adresa: [email protected]
Foto ČF / Petra Hajská 

3
Komentujte

Please Login to comment
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin Sikora

Tento koncert jsem sledoval živě na Hradčanském náměstí. Dovolte mi několik poznámek: ozvučení na náměstí výborné. Spousta lidí, což je dobře i trochu naškodu. Nevidím důvod proč by na závěr sezony České filharmonie nemohly být uvedeny skladby pro dechové nástroje a marimbu. A proč byla uvedena na závěr skladba pro saxofon J. Iberta? Protože si dovolím říct, že to byl vrchol, nebo chcete-li třešnička na dortu, tohoto koncertu. Nebo chcete říct, že skladby pro saxofon a orchestr se objevují běžně na repertoáru v koncertních síních? Souhlasím, jedná se o posluchačsky náročnější dílo. Ale reakce publika byly myslím dosti spontánní. Takže… Číst vice »

Lulu

Vážený,domnívám se že v článku není o zvuku na Hradčanském náměstí ani o zachraňování ani zmínka. A to co vysílala ČT art už se zachránit nedalo, protože kvalita zvuku a obrazu byla prachbídná.Plně se ztotožňuji s názorem že ČT vysílá kanál art z nepochopitelných důvodů v SD kvalitě, dokonce snad i horší, obraz při přenosu koncertu se přímo tetelil a skoro rozpadal.Tak jsem raději přepnul do Brazilie na fotbal, odkud byl obraz jako sklo, což je o pár tisíc km dál.

Martin Sikora

Takže je vlastně dobře, že jsem tam byl “živě”, protože jak čtu, u televize bych si to asi moc neužil. Je mi líto televizních diváků.