Hudební festival v Podyjí připomene stavitele varhan Josefa Silberbauera

Nový hudební festival připomene významného stavitele barokních varhan Josefa Silberbauera, který působil v Podyjí na moravsko-rakouském pomezí. Při některých koncertech se rozezní i Silberbauerovy varhany. Vystoupí interpreti a soubory se zaměřením na barokní hudbu. Festival je výjimečný tím, že se snaží propojovat české umělce s rakouskými.
Kostel Nanebevzetí Panny Marie: varhany, Josef Silberbauer (zdroj fatym.com)

Přehlídka začne 23. srpna ve Vranově nad Dyjí na Znojemsku, kde se v kostele Nanebevzetí Panny Marie zachovaly Silberbauerovy varhany. Vystoupí původem italský varhaník Marco Paolacci s trumpetistou Alexandrem Kastnerem z Rakouska.

Další místa, kam zavítá festival Silberbauerovo hudební Podyjí, jsou na obou stranách hranice, třeba v Drnholci na Břeclavsku a Kdousově na Třebíčsku nebo Göllersdorfu a Merkersdorfu v Dolních Rakousích. Závěrečný koncert hostí 17. října kostel svatého Jana Křtitele na dolnorakouském zámku Mailberg. V programu Poezie ve vokální hudbě vystoupí soubor Ensemble Frizzante, k varhanám usedne Kateřina Málková.

Josef Silberbauer žil v letech 1734 až 1807, narodil se v Dyjákovicích, zemřel ve Znojmě. Cílem nového festivalu je připomenout jeho osobnost a oslavit kvalitu jeho prací, které podle organizátorů dosahují srovnatelné úrovně s vrcholným německým varhanářstvím.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Martin Kovar
10 let před

Děkuji za zajímavý rozhovor s panem Jindrou. Jen by mě zajímalo: pan Jindra se zmiňuje o vydání CD s Dvořákovou Armidou a o tomto počinu se zde také nedávno pochvalně vyslovila paní Havlíková ve svém Panoramatu. CD ale v nabídkách e-shopů nefiguruje a na webu ostravského ND je dokonce uvedeno, že se jedná o “nekomerční CD”. Mám tomu rozumět tak, že nahrávku nelze zakoupit? To by mi moc nedávalo smysl… Pokud někdo ví něco bližšího, předem díky za informaci.

Daniel Jaeger
10 let před

Dobrý den,
CD je vzhledem k finanční náročnosti realizace komerčního nosiče NEPRODEJNÉ a je určeno pouze k propagačním, dokumentačním a jiným nekomerčním účelům. Můžete je získat prostřednictvím soutěže na Opeře PLUS a také na vybraných akcích opery Národního divadla moravskoslezského v Ostravě (dramaturgické úvody k představením, besedy). V případě dotazů mne prosím neváhejte kontaktovat: daniel.jager@ndm.cz.
S přátelským pozdravem
Daniel Jäger
Dramaturg opery NDM

Martin Kovar
10 let před

Dobrý den, sice moc nerozumím tomu, jaký je rozdíl mezi “komerčním” nosičem a “nekomerčním” nosičem (podle mě se pořád jedná o totéž “normální” CD, které by si leckdo rád zakoupil), ale i tak děkuji za odpověď.

HanaS
10 let před

Tak rozdíl je asi třeba v tom, jak jsou ošetřena autorská práva s těmi, co na CD zpívají, nemyslíte? Já být zpěvákem, jiné požadavky budu mít, když se to bude prodávat, a jiné, pokud to bude jen pro dokumentační účely divadla. To přece dá rozum… To samé se týká dirigenta, orchestru atd. 🙂

Martin Kovar
10 let před

Ano, tomu rozumím, ale v tom případě určitě neplatí tvrzení pana Jindry (uvedené v článku), že tato nahrávka přispěje k větší popularitě této nedoceněné opery. Pokud nahrávka nebude běžně dostupná a bude ji mít doma jen pár lidí, kteří ji dostanou na besedě v ostravském ND, tak to asi žádný širší dopad mít nebude.

HanaS
10 let před
Odpovědět na  Martin Kovar

Ale platí… Nahrávku přece vysílali a určitě ještě budou vysílat v rozhlase 🙂

Martin Kovar
10 let před
Odpovědět na  HanaS

Vysílání nahrávky v rozhlase přece není podmíněno vydáním fyzického nosiče. Šlo mi o něco jiného, pozastavil jsem se nad smyslem vydání fyzického nosiče, pokud bude běžně nedostupný.

Tom
10 let před
Odpovědět na  Martin Kovar

Vydání CD do běžné distribuce je skutečně nepoměrně dražší. Smysl vydat i omezený náklad neprodejných nosičů u takto zřídka hrané opery samozřejmě smysl má, i když není úplně snadno dostupný široké veřejnosti, věřím, že pro zájemce se cesta vždy najde.

Tom
10 let před
Odpovědět na  Tom

No mám za to, že pokud jde CD do komerční disribuce ať už a e-shop nebo kamkoli, musí se to ošetřit předem a všechny autorské poplatky a honoráře umělců tím narostou poměrně zásadně. Přesně to samozřejmě nevím o kolik. Bude tam asi i jiná daň… No a výnos z prodeje je pak ve hvězdách… To si instituce jako divadlo nemůže dovolit, to by se toho muselo chopit nějaké vydavatelství leda… A pokud by ta CD co mají vydaná jako neprodejná začali jen tak prodávat, tak by se dostali do rozporu se zákonem. Já sám Vám to úplně dopodrobna taky vysvětlit nedovedu…

Jiří Vokoun
10 let před
Odpovědět na  Tom

Tady je mi jasné,že nepůjde o žádný kasovní trhák,ba spíše naopak.Ale pokud existuje cd s nahrávkou,pak by neměl být problém ho nabídnout přes internet v nějakém specializované eshopu,myslím tím specializovaném na nahrávky klasické hudby,a tím ho dostat i k lidem,kteří by si to rádi koupili.Určitě by se ta nahrávka dostala k mnohem většímu počtu posluchačů,kteří by si navíc cd koupili za peníze,než ho nějak “pokoutně” rozdávat “vyvoleným” jako jenom propagační a nekomerční cd zadarmo.Nechápu to….

burdal1
10 let před
Odpovědět na  Tom

Dobrý den,
můžete to prosím rozvést? Já to skutečně nechápu, v tomhle oboru se nevyznám.

Máme tedy někde na hromadě CD vyrobené ve spolupráci s ČRo. Rozdáváme je vybraným lidem na akcích.

A teď: Tu hromadu CD jsme mohli udělat větší. Kus té hromady jsme mohli poslat někam do skladu ČRo a na eshopu ČRo jsme mohli přidat jednu položku na prodej.

Zbývají ty peníze pro umělce. Pokud by ty znemožnily „komerční“ vydání (když všechno ostatní, co se týká CD, už máme), jak by tedy vůbec mohly vycházet nějaké nahrávky?
Kde vznikají ty další náklady? Já to opravdu nevím, proto se ptám.