Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Jak zlepšit zvuk orchestru? Půjčovna nástrojů Gianandrea Nosedy
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaLifestyleZe světa

Jak zlepšit zvuk orchestru? Půjčovna nástrojů Gianandrea Nosedy

Dirigent Gianandrea Noseda, který vede Národní symfonický orchestr ve Washingtonu, zapůjčuje jeho hráčům nástroje ze své osobní sbírky.

redakce
Publikováno 23/04/2023
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Gianandrea Noseda (foto Scott Suchman)
Gianandrea Noseda (foto Scott Suchman)

Gianandrea Noseda, hudební ředitel washingtonského Národního symfonického orchestru (NSO) prozradil, že je vlastníkem několika cenných smyčcových nástrojů, na které v současnosti hrají hudebníci v tomto orchestru. Italský dirigent je začal sbírat v roce 2011, kdy byl hudebním ředitelem Teatro Regio Torino v italském Turíně.

Mezi nástroje, které od té doby Noseda nashromáždil, patří například Guadagnini z roku 1772, Francesco Rugeri z roku 1686, Santo Serafin z roku 1725, Alessandro Gagliano z roku 1725, Bernardo Calcani z Janova z roku cca 1750, Balestrieri z roku 1765, Ceruti z roku 1808 a Pressenda z roku 1830. Vlastní také dvě violoncella – jedno je vyhrazeno pro NSO, druhé má v zápůjčce nejmenovaný hráč v Itálii.

„V určitém okamžiku začne člověk pociťovat potřebu něco vrátit,“ prohlásil Noseda a dodal, že nástroje „budou žít déle než on.“ Nyní považuje za důležité, aby tyto nástroje motivovaly členy orchestru a vytvářely lepší zvukový svět.

Když v roce 2010 vedl jako hostující dirigent symfonický orchestr NHK v Japonsku a všiml si, jak výrazně staré italské nástroje ovlivňují kvalitu tónů některých tamních hráčů. To jej motivovalo k tomu, aby smyčcové nástroje začal sbírat.

S výběrem nástrojů mu radili odborníci z italské nadace Pro Canale. Nadace funguje jako prostředník pro spolupráci s fondem Tarisio, který dohlíží na zapůjčení těchto nástrojů NSO a také se stará o jejich údržbu. V rámci výpůjčního plánu mají první možnost výpůjčky vedoucí jednotlivých sekcí, poté si mohou nástroje na dvouleté období vypůjčit další hudebníci.

TémataGianandrea NosedaNational Symphony OrchestraSEZ
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Žonglování s časem
Další článek Amore Divino – Elionor Martínez Lara, Collegium Marianum, 20. dubna 2023 (foto Petra Hajská) Elionor Martínez Lara a Collegium Marianum: Vytříbená technika a jistá intonace
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up