Jak zní hudba k tibetskému usmiřování démonů

Rituální použití lidských kostí je známé u mnoha starých náboženství. Tibetští buddhisté z nich vyrábějí hudební nástroje, které evokují přítomnost smrti v daném obřadu.
Témata:SEZ
Kangling (zdroj Wikimedia)

Tradiční rituál oddělení se od vlastního ega Chöd prováděli v Tibetu buddhističtí mniši na pohřebištích. Takový rituál patří k náboženské praxi odvětví buddhismu Bön a je označován za tantrickou praktiku. Cílem rituálu je oddělit se od emocí a závislosti na tělesnu. Recitují se při něm sútry, v nichž se hovoří o vyprázdění a odosobnění.

Bubínek Damaru (zdroj collectionapi.metmuseum.org)

Speciální hudba, která má posilovat při strachu, se hraje na Kangling, flétnu ze stehenní kosti zločince nebo člověka, který byl zavražděn. Tento nástroj má táhlý zvuk, který bychom mohli připodobnit k rohu nebo trubce. Jeho melodie doplňuje hra na bubínek Damaru a zvonec. Damaru je dalším hudebním nástrojem smrti. Je vyroben ze dvou k sobě připoutaných vrcholů lidských lebek. Z obou stran je na nich natažena blána, na kterou se hraje pomocí těžítek. Cílem rituálu je přivolat rozhněvané a hladové démony, usmířit je a dopřát jim klid po smrti. Zdálo by se, že Tibeťané mají sklony k fetišizaci smrti, ale záměr je jiný. Na užití dvou hudebních nástrojů z lidských pozůstatků pro ně není nic morbidního. Buddhisté se snaží rituálem dosáhnout rozlomení vlastního ega a smíření se smrtí a démony

Zvuk Kanglingů – rohů smrti

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]