Jan Simon o tom, co má za sebou i před sebou SOČR

  1. 1
  2. 2

Pokračují veřejné generální zkoušky?

Jsem moc rád, že tato tradice již žije svým vlastním životem a zájem o generální zkoušky je úžasný. S nadsázkou říkám, že vlastně máme vždy koncerty dva – ráno a večer. Co mne mrzí, je fakt, že Rudolfinum je tak vytíženo, že musíme v této sezoně posunout začátky veřejných generálních zkoušek na půl desáté (jak tomu už v minulosti bývalo). Víme, že je to brzy, ale koncertní sál patří České filharmonii, která samozřejmě provoz Dvořákovy síně prioritně uzpůsobuje vlastnímu časovému harmonogramu.

Kdy se s rozhlasovými symfoniky naopak neuvidíme – jinými slovy, čekají vás i cesty do zahraničí?

Určitě, bezprostředně po skončení abonentní sezony 2010/2011! Ještě v červnu orchestr vystoupí na Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, čeká ho koncert na MHF Europäische Wochen v Pasově, v červenci pokračujeme v cyklu provedení Dvořákových symfonií v německém Wiesbadenu s dirigentem Zdeňkem Mácalem a s Vladimírem Válkem vystoupí SOČR na dvou koncertech mezinárodního hudebního festivalu MDR Musiksommer; Smetanovu „Vlast“ zahraje ve Výmaru a v Bad Elster. Zcela zvláštní kapitolu tvoří naše rezidenční účast na MHF Český Krumlov, kde SOČR účinkuje s nejvýraznějšími hosty letošního 20. ročníku, s tenoristou Ramónem Vargasem, violoncellistou Mischou Maiskym a do třetice s tváří jubilujícího festivalu Plácidem Domingem. Myslím, že je to moc hezké menu. Mezitím též proběhne zasloužená dovolená a v září se vrátíme do Rudolfina, do nahrávacího studia a na cesty. V říjnu nás totiž čeká Belgie a Švýcarsko s dirigentem Danielem Raiskinem.


Hovoříte-li o nahrávkách, blíží se závěr rekonstrukce studiových prostor na Vinohradské 12. Můžeme se těšit na nové zajímavé snímky a zejména kompaktní disky SOČRu?

Bohužel rekonstrukce Studia 1 na Vinohradské se prodlužuje. Na samém začátku došlo k chybám v projektu a to je nemilé. Přesné datum ukončení není v této chvíli známo. Ale to nám nebrání ve vytváření nových nahrávek. Asi nejzásadnějším projektem, který je momentálně v chodu, je komplet symfonií Miroslava Kabeláče s dirigentem Marko Ivanovićem. Jde přesně o ten typ projektu, jemuž by se orchestr „veřejné služby“ měl věnovat. Zadání zní – zaznamenat dílo autora, které neoddělitelně patří k zásadním hodnotám hudebního vývoje nejen v národním kontextu a které nebylo doposud nikým komplexně uchopeno. Je to nádherná hudba, jejíž čas ve své úplnosti teprve přijde. Podobně jako tomu v minulosti bylo například s dílem Erwina Schulhoffa.

Děkuji za rozhovor.


Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat