Jérôme Bel: Gala autenticity a konceptu, nebo diletantství?

  1. 1
  2. 2

Není se ale čemu divit, vždyť my večer co večer sledujeme „ordinace v zahradách a jiné hospody“, kde nehrají své parádní role ani Hrušínský, ani Medřická, ani Höger. A davy jsou spokojeny. Bojím se však momentu, kdy živé interpretační umění (od slova umět, ne moci) devalvuje na úroveň autenticity a originálního konceptu. Každý se stane jeho součástí. To vše si pak oselfíčkujeme, píchnem na profil, olajkujeme a budeme světoví.

Jediná otázka však zůstala nezodpovězena. Pokud Jérôme Bel takto reagoval na stav společnosti a umění v něm, má ode mne pět hvězd. Pokud to myslel vážně a věří této umělecké výpovědi jako umělecké a sociální rovnocennosti, tak já jdu zítra na konkurz k Wiener Philharmoniker.

Všem doma pak držím palce, aby nějaký velký český taneční festival tuto show do Čech přivezl. Stojí totiž za to. Především pomůže si ujasnit, kde se v té umělecké škále nachází každý z nás. Já už mám docela jasno.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat