Koncert berlínského vokálního ansámblu Maulwerker v Ostravě

Experimentální vokální soubor Maulwerker pracuje s prostorovým zvukem, rozšířenými vokálními technikami a divadelními formami. Koncert souboru proběhne v ostravském sále PLATO 30. dubna 2018 v 19:00 hodin. Půjde zároveň o třetí koncert z cyklu polského kurátora Daniela Brożka.
Maulwerker Ensemble (foto Norma Mack)

Světově působící experimentální vokální soubor Maulwerker z Berlína vystoupí v úterý 30. dubna 2019 v 19:00 hodin v PLATO Ostrava. Pro akusticky specifické vlastnosti prostoru ostravské galerie (PLATO sídlí v prostorách bývalého hobbymarketu Bauhaus) ansámbl připravil program, který představí skladby legendárních La Monte Younga, Dietera Schnebela, Steffi Weismanna nebo Alessandra Bosettiho.

V těžko popsatelných akustických podmínkách PLATO představí Maulwerker prostorovou verzi svého repertoáru založeného na zvukových akcích hnutí Fluxus, procesuálních a performativních skladbách pro tělesné orgány a na souhře prostoru, hlasu a akce.

Maulwerker byl založen v roce 1977. Tvůrčí východiska Maulwerkeru leží v uměleckých praktikách jako je zpěv, kompozice, performance, intermediální umění, instrumentální hudba, herectví a režisérství. Vedle svých společných aktivit každý z členů působí také jako sólista a samotný ansámbl je tak spíše partnerstvím jedinečných uměleckých osobností. Repertoár Maulwerkeru se kromě klasických děl nové vokální hudby a experimentálního hudebního divadla zaměřuje i na aktuálnější trendy. Proto na přípravě nového repertoáru ansámbl aktivně spolupracuje se skladateli, autory rozhlasových her, zvukovými umělci a režiséry a některé skladby vytvářejí také samotní performeři.

Část koncertu proběhne také na nově otevřené vizuálně i technicky působivé stage, navržené na zakázku PLATO americkým umělcem Thanem Husseinem Clarkem.

Kurátor již třetího koncertu cyklu, Daniel Brożek, je polský hudební kritik, redaktor magazínu o soudobé hudbě Glissando a autor blogu Canti Illuminati. Je jedním z kurátorů wroclawského festivalu Survival Art Review. Spolupracuje s výzkumným studiem v oblasti soundartu na univerzitě ve Wroclawi. Pod hlavičkou Czarny Latawiec vydává svá hudební alba, vytváří instalace a soundtracky pro divadelní představení. Žije a pracuje ve Wroclawi.

 

Maulwerker
Ariane Jessulat,
Henrik Kairies,
Christian Kesten,
Katarina Rasinski

Program:
La Monte Young: Poem for Chairs, Tables and Benches (1960)

Dieter Schnebel: Stumme Schreie (2008) pro jednoho performera

Alessandro Bosetti: Trinitaire (2015) pro 3 hlasy

Michael Hirsch: Intérieur à 3 (2015) pro 3 mluvčí/performery a nahrávky

Christian Kesten: Feld 037 grundlos (2010) pro 3 hlasy a 4 reproduktory

Alex Nowitz: Tante Marianne (2010) pro 1 ženský hlas a 4-kanálové nahrávky podle obrazu Gerharda Richtera

Steffi Weismann: Folie (2016/19) verze pro 4 performery, hlasy a objekty

Dieter Schnebel: Maulwerke (1968-74) verze pro PLATO 2019

Henrik Kairies: Rain (2000) pro 4 hlasy a nahrávky

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat