Koncert berlínského vokálního ansámblu Maulwerker v Ostravě

Experimentální vokální soubor Maulwerker pracuje s prostorovým zvukem, rozšířenými vokálními technikami a divadelními formami. Koncert souboru proběhne v ostravském sále PLATO 30. dubna 2018 v 19:00 hodin. Půjde zároveň o třetí koncert z cyklu polského kurátora Daniela Brożka.
Maulwerker Ensemble (foto Norma Mack)

Světově působící experimentální vokální soubor Maulwerker z Berlína vystoupí v úterý 30. dubna 2019 v 19:00 hodin v PLATO Ostrava. Pro akusticky specifické vlastnosti prostoru ostravské galerie (PLATO sídlí v prostorách bývalého hobbymarketu Bauhaus) ansámbl připravil program, který představí skladby legendárních La Monte Younga, Dietera Schnebela, Steffi Weismanna nebo Alessandra Bosettiho.

V těžko popsatelných akustických podmínkách PLATO představí Maulwerker prostorovou verzi svého repertoáru založeného na zvukových akcích hnutí Fluxus, procesuálních a performativních skladbách pro tělesné orgány a na souhře prostoru, hlasu a akce.

Maulwerker byl založen v roce 1977. Tvůrčí východiska Maulwerkeru leží v uměleckých praktikách jako je zpěv, kompozice, performance, intermediální umění, instrumentální hudba, herectví a režisérství. Vedle svých společných aktivit každý z členů působí také jako sólista a samotný ansámbl je tak spíše partnerstvím jedinečných uměleckých osobností. Repertoár Maulwerkeru se kromě klasických děl nové vokální hudby a experimentálního hudebního divadla zaměřuje i na aktuálnější trendy. Proto na přípravě nového repertoáru ansámbl aktivně spolupracuje se skladateli, autory rozhlasových her, zvukovými umělci a režiséry a některé skladby vytvářejí také samotní performeři.

Část koncertu proběhne také na nově otevřené vizuálně i technicky působivé stage, navržené na zakázku PLATO americkým umělcem Thanem Husseinem Clarkem.

Kurátor již třetího koncertu cyklu, Daniel Brożek, je polský hudební kritik, redaktor magazínu o soudobé hudbě Glissando a autor blogu Canti Illuminati. Je jedním z kurátorů wroclawského festivalu Survival Art Review. Spolupracuje s výzkumným studiem v oblasti soundartu na univerzitě ve Wroclawi. Pod hlavičkou Czarny Latawiec vydává svá hudební alba, vytváří instalace a soundtracky pro divadelní představení. Žije a pracuje ve Wroclawi.

 

Maulwerker
Ariane Jessulat,
Henrik Kairies,
Christian Kesten,
Katarina Rasinski

Program:
La Monte Young: Poem for Chairs, Tables and Benches (1960)

Dieter Schnebel: Stumme Schreie (2008) pro jednoho performera

Alessandro Bosetti: Trinitaire (2015) pro 3 hlasy

Michael Hirsch: Intérieur à 3 (2015) pro 3 mluvčí/performery a nahrávky

Christian Kesten: Feld 037 grundlos (2010) pro 3 hlasy a 4 reproduktory

Alex Nowitz: Tante Marianne (2010) pro 1 ženský hlas a 4-kanálové nahrávky podle obrazu Gerharda Richtera

Steffi Weismann: Folie (2016/19) verze pro 4 performery, hlasy a objekty

Dieter Schnebel: Maulwerke (1968-74) verze pro PLATO 2019

Henrik Kairies: Rain (2000) pro 4 hlasy a nahrávky

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na