Kronos Quartet vystoupí příští rok v Brně

Sanfranciský Kronos Quartet (ve složení David Harrington, John Sherba, Hank Dutt a Sunny Yang) oslaví v roce 2023 neuvěřitelných 50 let na hudební scéně. Po celou dobu sleduje jedinečnou uměleckou vizi, v níž se snoubí duch nebojácného objevování se snahou neustále nově pojímat zážitek ze smyčcového kvarteta. Jejich umění si budou moci vychutnat příští rok návštěvníci festivalu JAZZFESTBRNO na jejich jediném českém koncertu.
Kronos Quartet (foto Lenny Gonzalez)
Kronos Quartet (foto Lenny Gonzalez)

Hudební publicisté Kronos Quartet zařazují obvykle do žánrové škatulky soudobé hudby. Tvorba Kronosu ale zazněla také v mnoha filmech a seriálech – včetně na Oscara nominovaných dokumentů Jak přežít mor (2012) a Dirty Wars (2013), na nichž David Harrington pracoval jako hudební dohled. Kronos také nahrál kompletní filmovou hudbu Philipa Glasse k restaurovanému vydání klasického filmu Dracula z roku 1931 Bela Lugosi z roku 1931 v režii Toda Browninga, nebo k filmu Fontána (2006), Requiem za sen (2000), Zelená mlha (2017). V poslední době se kvarteto podílelo na soundtracích k filmům Zappa (2020) a Uživatelé (2021). Mezi další filmy, v nichž zazní hudba Kronosu, patří Mishima (1985), Velká nádhera (2013), 21 gramů (2003), Nelítostný souboj (1995) nebo seriálu Mladý papež.

Kronos se tak stal jednou z nejslavnějších a nejvlivnějších skupin současnosti, která odehrála tisíce koncertů po celém světě, vydala více než 60 nahrávek mimořádného rozsahu a kreativity, spolupracovala s mnoha nejvýznamnějšími světovými skladateli a interprety a získal více než 40 ocenění, včetně cen Polar Music, Avery Fisher a Edison Klassiek Oeuvre Prize.

Jediný český koncert Kronos Quartetu pak mohou zažít návštěvníci festivalu JAZZFESTBRNO a to v rámci jejich speciálního jazzového turné 9. května 2023 v Sono Centru.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments