Lars Vogt: S Českou filharmonií se už dobře známe, proto ten intimní Mozart
„S Českou filharmonií jsem hrál už mnohokrát, navíc jsme v Praze, proto si můžeme dovolit interpretovat něco tak křehkého a intimního, jako je Mozart,“ zdůvodňuje Lars Vogt volbu repertoáru lednových koncertů v Rudolfinu. Tentokrát pod taktovkou Manfreda Honecka hraje Mozartův Klavírní koncert č. 27 B dur KV 595.Usměvavý pětačtyřicetiletý německý klavírista, který se věnuje i dirigování a rád obojí dokonce spojuje a orchestr řídí od klavíru, říká: „Právě v tomto klavírním koncertu se zrcadlí spousta emocí, čehož Mozart dosahuje velmi efektivními prostředky.“ Jde o vůbec poslední Mozartův koncert. Jeho první veřejné provedení se uskutečnilo 4. března 1791 a bylo zároveň posledním Mozartovým koncertním vystoupením. V dílech Mozartovy poslední životní etapy je nápadná polarita nálad, jíž dosahoval oscilací mezi durovým a mollovým tónorodem: „Během skladby prožijete vše od okamžiků radosti až po hlubokou melancholii.“
Foto archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]