Met zahajuje novou éru. Nový hudební ředitel uchvátil inscenací Traviaty s Damrau a Flórezem
Famózní pěvecké výkony
„Trojice hlavních pěvců je prostě brilantní,“ nešetří superlativy The National Review. Hlas německé sopranistky Diany Damrau v úloze zbloudilé kurtizány Violetty Valéry přirovnává k „dokonale vybroušenému diamantu výjimečné čistoty a lesku“. Pěvkyni, jejíž suverénní umění ozdobilo v minulém roce mimo jiné Pražské jaro, pak stejně zdatně sekundovali oba interpreti hlavních mužských rolí. Violettin milenec Alfredo Germont zaujal v podání Juana Diega Flóreze lyrickými nuancemi a pravdivostí projevu, v němž mohl být podle NYT patrný i (záměrný) náznak prvotní plachosti.
The National Review ale zdůrazňuje také mimořádný výkon Quinna Kelseyho v roli Alfredova otce: „Kelseyho baryton je překrásný. V moři barytonů vyniká jeho hlas jedinečnou sytostí a pronikavostí a je zcela rozeznatelný: zkrátka oblý, pevný, výrazný.“
Gala večer s Verdim a smělé plány do budoucna
„Veděl jsem, že jeho Traviata bude skvělá, nečekal jsem ale, že bude až takhle skvělá,“ píše recenzent New York Times o dirigentském vedení Verdiho opery v podání Yannicka Nézet-Séguina. A další se přidávají. National Review zmiňuje lyrické a elegantní provedení opery, jež odhaluje Nézet-Séguinovu hlubokou a vášnivou lásku k hudbě a současně dává vyniknout Verdiho nejchytlavějším melodiím.
Recenze si však všímají i pokory nového hudebního šéfa Met – při děkování publiku pozval Yannick Nézet-Séguin na pódium celý orchestr Met, aby tak ukázal, komu především náleží ovace diváků. Montrealský rodák – dirigent a klavírista – patří přitom už téměř dvě dekády k nejvyhledávanějším dirigentům operní scény; v roce 2000 se stal hudebním ředitelem právě montrealského Metropolitního orchestru, exkluzivní závazky měl i k orchestrům v Rotterdamu či Filadelfii.
S Met spolupracuje Nézet-Séguin od roku 2009 a když v červnu roku 2016 generální ředitel Petr Gelb oznámil jeho jmenování do funkce, komentoval je slovy: „Yannick je pro nás jasná volba. Je to správný člověk ve správnou dobu, který nás posune dál“. Po odchodu legendárního Jamese Levina a konci jedné epochy se tak publikum Met může těšit na nové projekty – poprvé v historii například Met zadala zakázku na zkomponování opery ženám (Jeanine Tesori a Missy Mazzoli).
Na Verdiho Traviatu v přímém přenosu se mohou těšit diváci více než dvou tisícovek kinosálů v 73 zemích světa včetně 25 kin v českých a moravských městech.
PROGRAM SEZÓNY 2018/2019
Sobota, 6. října 2018 – Giuseppe Verdi: Aida
Luisotti/ Frisell
Netrebko, Rachvelishvili, Antonenko
Sobota, 20. října 2018
Camille Saint-Saëns: Samson a Dalila (NOVÁ INSCENACE)
Elder/ Tresnjak
Garanča, Alagna, Naouri, Azizov, Belosselskiy
Sobota, 27. října 2018
Giacomo Puccini: Děvče ze Západu
Armiliato/ Del Monaco
Westbroek, Kaufmann, Lučić
Sobota, 10. listopadu 2018
Nico Muhly: Marnie (PREMIÉRA V MET)
Spano/ Mayer
Leonard, Maltman, Davies, Kelly, Graves
Sobota, 15. prosince 2018
Giuseppe Verdi: La Traviata (NOVÁ INSCENACE)
Nézet-Séguin/ Mayer
Damrau, Flórez, Kelsey
Sobota, 12. ledna 2019
Francesco Cilea: Adriana Lecouvreur (NOVÁ INSCENACE)
Noseda/ McVicar
Netrebko, Beczała. Rachvelishvili, Maestri, Bosi
Sobota, 2. února 2019
Georges Bizet: Carmen
Langrée/ Eyre
Margaine, Alagna
Sobota, 2. března 2019
Gaetano Donizetti: Dcera pluku
Mazzola/ Pelly
Yende, Camarena, Muraro, Blythe
Sobota, 30. března 2019
Richard Wagner: Valkýra (pozor, přenos už od 16:45)
Jordan/ Lepage
Goerke, Skelton, Westbroek
Sobota, 11. května 2019
Francis Poulenc: Dialogy karmelitek
Nézet-Séguin/ Dexter
Leonard, Mattila
Pozn.: Změna obsazení vyhrazena.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]