Minimal music a klavírní recitál Miroslava Beinhauera

Miroslav Beinhauer se zaměřuje na interpretaci současné hudby a hudby 20. století, o čemž svědčí i jeho program koncertu. Mladý interpret studoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně u Heleny Weiser, na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, kde byl jeho profesorem Jan Jiracek von Arnim a na Královské konzervatoři v Gentu u Daana Vandewalleho. Spolupracuje se skladateli jako Phill Niblock, Klausem Langem, Bernhardem Langem, Georgem Friedrichem Haasem, Marcem Sabatem, Adriánem Demočem či Petrem Baklou. Vystoupil po boku mnoha orchestrů a zúčastnil se festivalů v Evropě i USA, jako například musikprotokoll, Sound Plasma Festival, Struny podzimu, Ostravské dny a mnoha dalších. Beinhauer je také vyhledávaným komorním hráčem, je členem Ostravské bandy. Miroslav Beinhauer je jediným na světě, kdo dokáže hrát na unikátní šestinotonové harmonium Aloise Háby. Jeho zájem o tento nástroj začal v roce 2018.
Do svého programu úterního večera v Malém sále Slovenské filharmonie zařadil několik děl – Piano Sonatu multižánrového a polystylového estonského autora Erkki-Svena Tüüra, který patří mezi frekventované autory současné hudby uváděných na koncertních pódiích, Simple Constellations Petra Bakla, rodáka z Prahy, skladbu A Luca Marenzio II slovenského autora žijícího ve Španělsku Adriána Demoče a Phrygian Gates amerického krále světového „minimalismu“ Johna Adamse, kterou skladatel považuje za svůj „opus one“.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]