Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Musica Florea a její hudební experimenty
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyStará HudbaZ domova

Musica Florea a její hudební experimenty

Co hnalo hudební interprety a skladatele k tomu, aby se odvážili přijít s něčím novým, a tak pomohli změnit dosavadní hudební styl či paradigma? Jak k tomu v praxi docházelo? Jak pracovali s emocemi a jak je mohli promítat ve svých dílech? Na tyto a mnohé další otázky odpoví orchestr Musica Florea v čele s Markem Štrynclem v programu Hudební experimenty 17. a 18. století.

PRZuzana Rafajová
Publikováno 19/02/2022
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Marek Štryncl (foto Petra Hajská)
Marek Štryncl (foto Petra Hajská)

Nový koncertní program je v pořadí již třetím svého druhu, který orchestr Musica Florea pořádá, z čehož vyplývá, že na poli barokní hudby a jejích výrazových prostředků je stále co objevovat.

„Pokud dnes chceme znát odpovědi na otázky ohledně dobové hudební praxe, musíme sami experimentovat a vlastně se doslova vžít do těch, kteří tak činili v minulosti,“ popisuje dirigent orchestru Marek Štryncl a dodává: „Experiment je silně spjatý se schopností hudební improvizace, která spontánně otevírá jinak neodhalitelné možnosti a nové cesty.“

Orchestr se pod jeho vedením vydává pravidelně na cestu tzv. historicky poučené, stylově autentické interpretace, kterou je nutno neustále ověřovat za pomoci vlastních rešerší v dobových pramenech jakými jsou učebnice, traktáty a pojednání o hudební praxi období minulých staletí. I za využití vědeckých metod pak vzniká hudební vyjádření živé, spontánní a bezprostřední.

V novém programu zazní díla autorů jako Henry Purcell, Giovanni Gabrieli nebo Giovanni Valentini. Volba tentokráte padla především na ty skladby, které svou formou vybočovaly ze zažitých dobových zvyklostí a jimiž tedy samotní autoři experimentovali a pokoušeli nové hranice.

„Kdo neexperimentuje, nikdy se nemůže dobrat pravé podstaty a krásy hudby,“ doplňuje Štryncl.

Poprvé Hudební experimenty 17. a 18. století zazní 27. února od 17.30 v Karlových Varech v Galerii umění.

TémataMarek ŠtrynclMusica FloreaSEZ
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Inaugurace nového rektora JAMU MgA. Petra Michálka, 18. února 2022 (zdroj Janáčkova akademie múzických umění) Nový rektor JAMU MgA. Petr Michálek byl slavnostně inaugurován
Další článek Novákova klavírní soutěž (zdroj Ústav pro propagaci díla a odkazu Vítězslava Nováka) Kamenice nad Lipou připravuje další ročník mezinárodní Novákovy klavírní soutěže
5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up