Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Národní divadlo Brno získalo Libušku za inscenaci Salome Richarda Strausse
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
OperaPR ZprávyZprávy

Národní divadlo Brno získalo Libušku za inscenaci Salome Richarda Strausse

Cenu kritiků Libuška hudebního festivalu Opera 2025 za nejlepší inscenaci získalo Národní divadlo Brno za operu Richarda Strausse Salome. Brněnská scéna uspěla i u diváků – jejich cenu za nejlepší inscenaci dostane projekt Hurvínek prodává nevěstu, který vznikl ve spolupráci Národního divadla Brno a pražského Divadla Spejbla a Hurvínka.

ČTKredakce
Publikováno 22/04/2025
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Richard Strauss: Salome, Národní divadlo Brno – Linda Ballová (foto Marek Olbrzymek)
Richard Strauss: Salome, Národní divadlo Brno – Linda Ballová (foto Marek Olbrzymek)

Cenu kritiků za mimořádnou interpretaci role obdržel sólista Opery Národního divadla v Praze Martin Šrejma za interpretaci role Fadinarda v opeře Florentský slaměný klobouk v nastudování Národního divadla moravskoslezského.

Cenu diváků za mimořádnou interpretaci role získala sólistka Slezského divadla v Opavě Tereza Kavecká za interpretaci titulní role v Janáčkově opeře Káťa Kabanová v nastudování Slezského divadla Opava.

Cenu Výboru Jednoty hudebního divadla obdržel Ensemble Damian. Lenka Šaldová Cenu ředitelky festivalu přiřkla souboru Ensemble Opera Diversa za inscenaci opery Ondřeje Kyase Druhé město. „Mimořádně ambiciózní dílo vzniklo na nezřizované operní scéně,“ upozornila Šaldová.

Čestnou cenu Libuška upozorňující na výjimečné festivalové výkony, skleněný artefakt z dílny výtvarníka Václava Hanuše, příležitostně předají na jevištích oceněných divadel.

Olomoucký Ensemble Damian ozdobený Cenou Výboru Jednoty hudebního divadla letos završil třicet let své existence. „Skladatelé Tomáš Hanzlík a Vít Zouhar ho směřují především k interpretaci vlastních skladeb, často adaptací zapomenutých, nejčastěji předmozartovských oper,“ zdůvodnil ocenění předseda pořádající Jednoty hudebního divadla Josef Herman.

Festival hudebního divadla Opera, který se na různých scénách v Praze konal od 29. ledna do 18. dubna, každé dva roky nabízí pohled na operní divadlo v České republice a na Slovensku. V rámci letošního 16. ročníku festivalu se uskutečnilo 25 představení, která navštívilo téměř 8500 diváků. Z představení největší návštěvnost zaznamenala opera Salome, se kterou Národní divadlo Brno vyprodalo více než 1000 míst ve Státní opeře.

Rozpočet festivalu Opera postavený na veřejných grantech činí devět milionů korun, s jeho naplněním mají letos pořadatelé starosti. „Do budoucna se budeme muset rozhodnout, zda a jakým způsobem budeme ve festivalu pokračovat,“ podotkl Herman.

TémataFestival hudebního divadla Opera PrahaNárodní divadlo Brno
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Adventní koncerty České televize – Ester Janečková, Jan Potměšil (zdroj Česká televize) Výtěžek z Adventních koncertů České televize doputoval do určených neziskových organizací
Další článek Sofia Gubajdulina (zdroj Flute Almanac) Co zbylo po Gubajdulině? Ztracená budoucnost ruské hudby
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up