Nicholas Brownlee, basbarytonista s vášní pro Wagnera i rychlá auta, vystoupí v Rudolfinu

Předposlední koncert orchestrální řady Prague Philharmonia zazní 27. dubna 2025 ve Dvořákově síni Rudolfina. Pod vedením šéfdirigenta Emmanuela Villauma se publikum ponoří do německojazyčné hudby 19. století. Hlavním hostem večera bude výjimečný americký basbarytonista Nicholas Brownlee.
Nicholas Brownlee (zdroj Opus 3 Artists)
Nicholas Brownlee (zdroj Opus 3 Artists)

Nicholas Brownlee, laureát soutěží jako Hans Gabor Belvedere Singing Competition, Operalia (Zarzuela Prize) a vítěz Metropolitan Opera National Council Auditions, je podle New York Times „charismatický a okouzlující“, Musical America o něm píše jako o zpěvákovi s „velkolepým výrazem“ a „bohatým tónem“. V posledních sezónách zazářil především v náročných wagnerovských rolích, včetně Wotana nebo Donnera (Zlato Rýna), Amfortase (Parsifal) nebo Holanďana (Bludný Holanďan), za které sklízí obdiv diváků i odborné kritiky po celém světě.

Zpěvákova životní energie ale nekončí na jevišti – ve volném čase se totiž věnuje automobilovým závodům. Vyrůstal v závodnické rodině a sám absolvoval řadu závodů po celém jihovýchodě USA. „To napětí těsně před startem je podobné jako chvíle těsně před zpěvem prvních tónů na jevišti – je to stejný adrenalin, stejná dávka odvahy a soustředění,“ říká Brownlee. Opera i závodění pro něj představují dvě strany téže mince: „extrémně náročné, tělesně i psychicky intenzivní disciplíny, které vyžadují absolutní odevzdání a vášeň.“

Koncert nejprve rozezní Weberova předehra k jeho nejznámější opeře Čarostřelec. Ta je považována za první německou romantickou operu v historii a základní kámen romantické hudby vůbec. Následně se s Nicholasem Brownleem ponoříme do hlubin lidských emocí prostřednictvím písní z cyklu Chlapcův kouzelný roh Gustava Mahlera. Tato sbírka bývá právem řazena mezi klenoty písňové literatury. Závěr večera bude patřit Symfonií C dur Richarda Wagnera. Jedná se o jeho jedinou dokončenou symfonii, která měla premiéru v Praze roku 1832 a je prodchnutá silnou beethovenovskou inspirací. Wagner ji napsal jen několik let po smrti této legendární postavy hudebních dějin. Kromě Beethovena se zde Wagner řídil i orchestračními zásadami velikána raně romantické opery Carla Marii von Webera.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře