Od české taneční stopy k Pedru Pascalovi: Ano, i Pedro Pascal tančí! aneb Když nemáš štěňátka, dej tam celebritu!

Některé z reklam zařazených do bloku, se mi líbily vizuálně, některé mě zaujaly pro nápad nebo vtip, některé mě nadchly. A v některých tančí celebrity a stačí to. Chtěla bych se s vámi o některé z nich podělit. Pojďme na to:
Hrdá česká stopa ve dravém světě světových reklamních agentur
Máme skvělé tanečníky, choreografy a je prima vidět jejich práci i v komerčním odvětví, kterým reklama bezesporu je. A můžeme být právem hrdí, že naši tvůrci se prosazují i ve světovém reklamním průmyslu.
Reklama francouzského operátora Orange má nápad, vtip, pobaví vás. Je to megalomanská vysokorozpočtová reklama pro francouzského operátora Orange z roku 2023 (dříve France Télécom S.A.). A v tvůrčím týmu najdeme výrazný český otisk, který se ukrývá v choreografii. Té se ujala renomovaná česká tanečnice a Lenka Vagnerová a jako Češi můžeme být hodně pyšní na to, jak nás ve světě reprezentuje. Hlavní tanečnicí reklamy je Chiara Corbetta.
Reklamu najdete na těchto stránkách.

Tanec láká do Prahy za turistikou
Tanec hraje klíčovou roli i v reklamě, která má přilákat do Prahy turisty. Videospot přináší takový pohled, jaký bychom si přáli, aby Prahu uviděly oči cizinců. (Vždycky si představuji, jaké to asi musí být, když spatříte Prahu poprvé, a chtěla bych mít tu možnost tohle zažít.) A je to právě tanec, který diváky provede mezi pražskými památkami, ve spotu pro Prague City Tourism, který režíroval Luboš Rezler a exceluje v něm tanečník Kristián Mensa, známý pod přezdívkou Mr. Kriss.
Reklamní spot ukazuje krásy Prahy, Kristián tančí ve Vladislavském sále Pražského hradu, ve foyer Nové scény ND, u Trig Národního divadla, v barokní knihovně pražského Klementina, u Petřínské rozhledny a na dalších místech.
Příběh reklamy je kafkovský, říká potenciálním návštěvníkům: „Podívejte, i když se bráníte, Praha vás pohltí, i když se jí vzpouzíte, zachytí vás drápkem a nepustí.“ Když se nad těmi místy zamyslíte jako Pražan, víte, že si na nich bohužel jako návštěvník jistě nezatančíte. Ale hrozně chcete, když tuhle reklamu vidíte!
Pustit si ji můžete na webu zde.
Kristián Mensa láká do New Yorku: Čech tančící na střechách Manhattanu
The man in the City: V této reklamě opět tančí Kristián Mensa. V reklamě můžete vidět jeho osobitý taneční projev. V říjnu 2019 v Paříži vytančil čtvrté místo na prestižní soutěži Red Bull Dance Your Style a stal se uznávaným tanečníkem po celém světě.
Mr Kriss ve spotu vystupuje s obvyklou lehkostí, elegancí, flexibilitou a zapojuje prvky akrobacie. Za počátečních zvuků Beethovenovi symfonie č. 5, c moll op. 67 tzv. Osudové, zobrazuje člověka chyceného v pasti velkoměsta, balancuje mezi pádem a volným svobodným pohybem v tanci, v krajině velkoměsta, na střechách Manhattanu, v jeho ulicích, metru, za zvuků města a světel noci. V tanečním projevu se Kristián Mensa odkazuje na projekt Muži ve městech Roberta Longa (Men in the Cities).
Dvouminutový krátký film vznik pro online magazín a digitální video platformu s názvem Nowness. Nowness byl založený v roce 2010 Jeffersonem Hackem a spojený s LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH). Je zaměřen na inspiraci a sdílení obsahu z oblasti umění, módy, fotografie, architektury a designu, přičemž se snaží rozmazat hranice mezi redakčním a reklamním obsahem.
Právě pro ten reklamní svět je to důležitá platforma, kde hledají inspiraci nejenom tvůrci, ale právě i reklamní zadavatelé. A jednotlivé brandy. Nowness zároveň díky svému globálnímu dosahu funguje jako taková výkladní skříň, jak zavedených autorů, tak třeba začínajících tvůrců, pro které může fungovat jako odrazový můstek a příležitost k získání práce.
A Češi naposledy: Lego není jen pro děti, je i pro velký!
Máte rádi lego? Já hrozně moc. Tak si pojďte pustit tuhle reklamu se zvukem!
Mezinárodní reklama režiséra Petra Simona pro firmu LEGO, ve kterém to klik, klak, cvak, cvak vyjadřují ruce a pohyby tanečníků. Moc krásný, vizuálně pohybový nápad.
Pedro Pascal TANČÍ!!!
Dalším dobrým marketingovým tahem je do taneční reklamy obsadit celebritu. Nemusí v podstatě ani tančit, funguje to stejně dobře, jako když tam dáte děti, štěňátka nebo něco podobně roztomilého. Tady je tím tahákem Pedro Pascal, kterého prostě všichni milují anebo aspoň znají z televize. Pro reklamu ideální.
Pedro Pascal v reklamě na Air Pods 4: Reklamní spot, spíše tedy krátký „filmík“ režíroval Spike Jonze (Her, Being John Malkovich) a choreografii vytvořila Tanisha Scott. Tato tvůrkyně byla třikrát nominována na MTV VMA, spolupracovala s Rihannou, Alicií Keys, Drakem, Seanem Paulem a Beyoncé. Je známá tím, že začleňuje pohyby jamajského dancehallu do mainstreamové hudby.
Společnost Apple využila slavnou hollywoodskou hvězdu, Pedro Pascala, mezi jehož nejznámější role patří Oberyn Martell ve čtvrté řadě fantasy seriálu Hra o trůny (2014), Javier Peña v kriminálním seriálu Narcos (2015–2017), Mandalorian ve sci-fi seriálu Mandalorian (2019–dosud) a Joel Miller v dramatickém seriálu The Last of Us (2023–dosud).
V reklamě pro Air Pods 4, je Pedro Pascal postava se zlomeným srdcem, která najde taneční rytmus díky sluchátkům s potlačením hluku od Applu. Snímek sleduje Pascalova hrdinu, který se po rozchodu vydává na smutnou cestu za dalším životem. Když si tento melancholický muž na svých sluchátkách AirPods 4 spustí funkci aktivního potlačení hluku, jeho doposud šedý a pustý svět se promění: Chladná, zimní krajina se transformuje v živoucí snovou krajinu a všechno a všichni se stanou součástí hudby. Je to barevné, hýbe se to, tanečníci hezky tančí a hlavně – je tam Pedro Pascal, kterého všichni milujete! Takže nevadí, že je to v podstatě plytké… nebo není?
Reklama skutečně trvá 5,36 min… Posuďte sami, jestli to stojí za to:
Celebrita, která zpívá, tančí a hraje: Zendaya
Zendaya je americká herečka, zpěvačka a tanečnice. Je držitelkou několika ocenění, včetně dvou cen Emmy a Zlatého glóbu. Právě ona účinkuje a je hlavní tváří v taneční, dynamické reklamě švýcarské značky ON RUNNING, která se specializuje na výrobu běžecké obuvi s inovativními technologiemi a designem.
Video spot má být zároveň poselstvím jednoty prostřednictvím sportu a pohybu, předjímá globální sportovní událost, letní olympijské hry v Paříži 2024. Režie se ujala americká choreografka a režisérka C. Princz, choreografii vytvořil populární choreograf Tyrik J Patterson.
GAP – značka proslulá tím, že ve svých reklamách využívá tanec
Jestli je nějaká značka známá tím, že ve svých reklamách používá tanec, tak je to módní značka Gap. Tanec v reklamě sice úplně často nemotivuje diváka ke koupi, ale je dokázáno, že ve valné většině zvyšuje sympatii ke značce, což módnímu brandu s pobočkami po celém světě v podstatě stačí.
Tenhle taneční spot je na loňskou jarní kampaň, na kolekci lněného oblečení, která je inspirována virálním videoklipem Back on 74, britské kapely Jungle. Určitě tuto písničku poznáte, jakmile ji uslyšíte.
Vystupuje v ní jihoafrická zpěvačka Tyla. Tato reklama zaznamenala obrovské množství interakcí on-line, protože lidé začali na sociálních sítích velice rychle replikovat tuto choreografii z kampaně, a díky tomu se stala vlastně nejúspěšnější kampaní v historii této značky.
Reklama na alkohol v režii tzv. pohybového režiséra
Na alkohol už moc reklam v televizi neuvidíme a je to tak jen dobře. My uděláme výjimku, protože tanec a pohyb hraje výraznou roli i v reklamě na vodku Smirnoff, kde uvidíte propojení obrovského množství tanečníků, akrobatů a vizuálních efektů, které má na starosti jedno z největších postprodukčních studií, The Mill. The Mill je globální kreativní studio, které se specializuje na vizuální efekty, postprodukci a kreativní obsah pro film, televizi, reklamu a digitální média. Původně se sídlem v Londýně, dnes má ale pobočky i v Los Angeles, Chicagu, Paříži, Amsterdamu, Berlíně, Šanghaji a Soulu.
Choreografem byl v tomto případě Charlie Meyhew, který zastává kromě profese choreografa ještě jednou důležitou filmovou profesi. Meyhew je ještě tak zvaný movement director, neboli „pohybový režisér“. To je vlastně specializovaná profese, u filmu, v televizi, v reklamě, případně i na divadle. (V činoherním divadle tuto profesi známe pod názvem pohybová spolupráce.) Je to osoba, jejímž úkolem je vlastně vytvářet, koordinovat, pohybové prvky herců nebo tanečníků. Obvykle samozřejmě s režijní vizí a v souladu s dramaturgií projektu. Vytvoří tedy například bojovou scénu, anebo může vymyslet, jak se budou hýbat zombie, kteří se valí ulicí, nebo právě pomůže s takto pohybově náročnou reklamou.
Kdybychom byli při natáčení této reklamy, pravděpodobně uvidíme jen obrovskou bílou halu, kde se nějací tanečníci válejí po zemi, dělají kotouly, skáčou přes nafukovací míče… A i v tomto spočívá filmové kouzlo.
Reklama, kterou v Mexiku natočily dvě Brazilky a je na americké pivo, které se jmenuje po městysu u Žatce
A jako předposlední reklamu si můžete pustit spot, ze sesterského dua The Fridman Sisters, které mají na kontě už řadu tanečních reklam. Je zajímavá hlavně vizuálně a je to reklama na vratné pivní lahve.
Michelob je značka amerického piva, která má kořeny v českém městečku Měcholupy u Žatce. Značka vznikla z poněmčeného názvu Měcholupy a byla exportována do USA, kde se stala součástí portfolia Anheuser-Busch.
Reklamu spustíte na tomto odkazu.
Záhada na konec. Na jaký produkt je to reklama?
Anotace u téhle reklamy je, že šílený svět, ve kterém žijeme, je nespolehlivé místo. Zklamání vás pronásleduje, kamkoli se obrátíte. Počasí, partner, práce, tým, možnost sehnat místo ve vlaku, skutečnost, že balíčky křupek jsou z poloviny prázdné. Čemu ještě vůbec můžeme věřit? Neztrácejte naději. Stále je čemu věřit. Něčemu se dá věřit… kuřatům. Nechci prozrazovat, tuhle šílenou reklamu musíte vidět sami:
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]