Ohromující tečka Moravského podzimu

  1. 1
  2. 2

Hlava ve snu popraveného novoromantického hrdiny nestačí ani pořádně dopadnout. Závěrečná část je nasazena hned. A to je dobře. Rozeznívá se pokřiveně žoviální instrumentace. Vytvoření obrazu drogy devatenáctého století je zde nasnadě. Celé to zní, jako by to do Fantastické symfonie ani nepatřilo. Jako by to bylo odjinud. Hravý rytmus střídají zlověstně příkré tahy smyčce, do zaznívajícího zvonu se ozývá až syrově popová melodie hlubokých žesťů. Těsně před samotným koncem se citované Dies irae vyjeví snad jako odkaz na smrt Ludviga van Beethovena, jenž umírá rok před začátkem psaní Fantastické symfonie. Ve hřbitovním reji čarodějnic popravený hrdina znovu uzří svou milovanou bytost. Zcela nekompromisní závěr nekompromisního hudebního zážitku na trase přímého expresu Londýn–Moskva. Publikum reaguje ihned a zvedá se jako obrovská nadšená vlna k bouřlivým ovacím. Síla osobnosti dirigenta přeznívá celou symfonii. Když gesty vyzývá části orchestru ke zvednutí se, publikum se mění ve fotbalový stadion burácivě oslavující oblíbený tým večera.

Hodnocení autora recenze: 95 %

Britský a ruský den
Závěrečný koncert
London Symphony Orchestra
Dirigent Valerij Gergijev
Karen Cargill (mezzosoprán)
8. listopadu 2013 Janáčkovo divadlo Brno

program:
Hector Berlioz: Waverley, předehra op. 1
Hector Berlioz: Les nuits d´été op. 7
Hector Berlioz: Fantastická symfonie op. 14

www.mhf-brno.cz/moravsky-podzim

Foto Moravský podzim – Petr Francán

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - London Symphony Orchestra & V.Gergijev (Moravský podzim 2013)

[yasr_visitor_votes postid="79651" size="small"]

Mohlo by vás zajímat