Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Opera a balet v kinech: Další konkurenční projekt
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Archivní

Opera a balet v kinech: Další konkurenční projekt

redakce
Publikováno 28/04/2010
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Bizetova Carmen z londýnské Covent Garden s Annou Caterinou Antonacci a Jonasem Kaufmannem, ve strhující režii Francesky Zambello, odstartuje už za čtrnáct dnů v našich kinech nový projekt, nazvaný CineMaestro. Po přímých přenosech z newyorské MET a po přenosech, resp. záznamech operních i baletních představení předních evropských souborů, uváděných v Palace Cinemas v Praze a Brně (a také Bratislavě), tak přichází již třetí konkurenční společnost s novým cyklem špičkových produkcí, tentokrát z londýnské Covent Garden.


Projekt CineMaestro vznikl před pár lety ve Velké Británii, vedle dalších subjektů za jeho vznikem pochopitelně stála Royal Opera House. V kinech jsou promítány záznamy tamějších operních i baletných inscenací, nejvýše pět let staré. Sice jsou nebo budou všechny k mání na DVD, ale narozdíl od možností domácího prohlížení poskytuje moderní kino nesrovnatelně lepší HD kvalitu se špičkovým zvukem ve formátu Dolby Digital, pochopitelně s českými titulky.

Jako první ze zemí východní Evropy přistoupilo k projektu CineMaestro loni Polsko, kde se projekce záhy setkaly s velkým ohlasem. Po Maďarsku teď přichází i Česko, v moderních multiplexech společnosti Cinema City v pražském Paláci Flóra, a také v Plzni a Pardubicích. Vedle vysoké kvality zaznamenaných operních a baletních produkcí londýnské Covent Garden projekt sází také na úvodní slovo patronů – muzikologů, resp. milovníků vážné hudby (Ivan Ruml v Praze, Zbyněk Brabec v Plzni a Václav Zikán v Pardubicích), kteří si pro každý večer přivedou hosta z řad umělců (například pro zmíněnou Carmen její někdejší dlouholetou představitelku v pražském Národním divadle, Libuši Márovou). Při premiérových večerech nemá chybět ani doprovodný program o přestávkách, v podobě živých vystoupení dalších umělců, slibováno je i občerstvení. A jaké konkrétní operní a baletní tituly z Covent Garden projekt CineMaestro už od poloviny května slibuje?

Po úvodní Bizetově Carmen (premiéra v Praze a Plzni 11.5., v Pardubicích 13.5., následovat budou ještě dvě květnové reprízy) přijde na řadu Prokofjevův Romeo a Julie (červen – Královský balet Covent Garden, choreografie Kenneth MacMillan), Mozartův Don Giovanni (červen – režie Francesca Zambello), Čajkovského Spící krasavice (červenec – choreografie Marius Petipa) a Mozartova Figarova svatba (srpen – režie David McVicar). Po prázdninách pak následuje Verdiho La traviata (září – Renée Fleming, Joseph Calleja a Thomas Hampson), dále je ohlášena Verdiho Aida (září), Pucciniho Bohéma (říjen), Čajkovského Labutí jezero (říjen, resp. listopad), Mascagniho Sedlák kavalír s Leoncavallovými Komediaty (listopad) a Čajkovského Louskáček (prosinec).
Ceny vstupenek zatím organizátoři tají, zveřejnit je ale slíbili do konce dubna.


www.cinemaestro.cz
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Gluckův Ezio po 260 letech v Praze
Další článek Yoshi Oida: Inscenovat Idomenea je velmi obtížné
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
30 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up