Peter Konwitschny opět v SND

V dňoch 3. a 4. novembra privítali zástupcovia Slovenského národného divadla legendárnu režisérsku osobnosť Petra Konwitschného, ktorý je bratislavskému publiku známy originálnymi inscenáciami Eugen OneginaMadama Butterfly. Peter Konwitschny pripravuje momentálne v Grazi Goetheho Fausta, kde následne uvedie aj Janáčkovu operu Jej pastorkyňa, na ktorej spolupracuje so slovenským dramaturgom Vladimírom Zvarom. Srdečné stretnutie komentoval Konwitschny slovami:  „Veľmi sa teším, že moja spolupráca so Slovenským národným divadlom bude pokračovať. O to viac, že s návratom do SND budem inscenovať operu práve onoho skladateľa, ktorého som spoznal ako najväčší poklad – Leoša Janáčka. Bol by som veľmi rád, ak by som svojou prácou ako režisér prispel k zatraktívneniu operných inscenácií v Bratislave.“  Peter Konwitschny prisľúbil v blízkej budúcnosti spoluprácu na dvoch inscenáciách, ktoré by sa realizovali  na scénach  Opery SND už v najbližších sezónach. Opera SND si sľubuje od spolupráce  s touto režisérskou osobnosťou okrem spestrenia ponuky pre našich divákov aj podstatné povznesenie inscenačnej kultúry operných inscenácií a zvýšenie záujmu zo strany medzinárodných operných domov a operných periodík o dianie na našej scéne.

Mohlo by vás zajímat


3
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dan

Ty se mají v té Blavě. Dostat Konvičného do ND, to by byl poprask :-) Nebo třeba pustit na některou u Konvičného režií sledovače přenosů z Met, to by koukali, jak se dnes dělá operní divadlo :-)

miron

To se to ironizuje, když má někdo sjeté všechny inscenace MET tak říkajíc in situ, a není odkázán na čučení na plátna biografů. To pak ty hrůzy může rozcupovat na hadry. Přece nevyhodil ty tisíce dolarů jen tak pro nic za nic. Ledaže by chodil na Family Circle, kde ovšem zná představení spíš z doslechu.

Dan

Proč? Stačí vyjet do Drážďan, Barcelony, Mnichova, Curychu a tam všude je za stejné resp. menší prachy možnost vidět opravdu zajímavé inscenace, které přinášejí i něco víc, než barevné kostýmy a dobře nakašírované dekorace. Myšlenku, smysl, podněty k přemýšlení, prostě operní divadlo se vším všudy … Opravdu nemám nic proti instituci jakou je Metropolitní, jen se snažím, aby lidé u nás pochopili, že to není ani žádná modla, ani žádný etalon a že v Evropě umějí operu dělat daleko lépe a stojí za to jít do divadla, ne na přenos. Pětistovka za přenos rovná se minimálně polovina opravdu dobrého lístku… Číst vice »