Petr Wajsar zkomponoval soundtrack k celosvětově úspěšné hře Factorio: Space Age

Petr Wajsar si připisuje další hudební titul, tentokrát ze světa gamingu. Držitel Českého lva složil hudbu k pokračování uznávané videohry Factorio: Space Age, jejíž komunita čítá celosvětově miliony uživatelů. Osmihodinový soundtrack vznikal téměř tři roky v produkci společnosti Soundsgate za přítomnosti více než 170 špičkových hudebníků a dalších profesionálů z oboru. Zakoupit si ho můžete už teď přes platformu Steam.
Témata:Petr Wajsar
Skladatel Petr Wajsar, producent Alexandr Smutný a hudební režisér Martin Klusák v režii Studia 1 (foto Kač Brožová)
Skladatel Petr Wajsar, producent Alexandr Smutný a hudební režisér Martin Klusák v režii Studia 1 (foto Kač Brožová)

Soundtrack trvající 480 minut je přehlídkou kombinací různorodých stylů skladatele Petra Wajsara a jeho unikátního mistrovství od elektronické po symfonickou hudbu, přičemž oba dva světy se v rámci soundtracku neustále prolínají. Velikou zvláštností hudební složky je vytváření generativní hudby, která vzniká přímo v srdci programu.

Zásadní novinkou rozšíření je vznik čtyř úplně nových planet Gleba, Fulgora, Vulcanus a Aquilo, jejichž atmosféra je naprosto odlišná, a to se odrazilo i v hudebních motivech. Herní prostředí Factorio je navrženo tak, aby hráče nerušilo při soustředěném řešení komplexních úkolů, což se odráží i v hudbě, která se nese v ambientním duchu.

„Inspiraci jsem čerpal nejen z osobní zkušenosti hráče, kdy jsem strávil hodiny ve světě Factoria, ale také z letitých experimentů s tvorbou tzv. ‘sleeping music’, hudby určené k usínání. Proces přechodu z bdělého stavu do spánku je totiž podobný mentálnímu stavu hráče, který se plně soustředí na náročné logické výzvy, jež Factorio nabízí,“ říká skladatel Petr Wajsar.

Na projektu a jeho produkci spolupracovalo v průběhu let 2023 a 2024 více než 170 profesionálů z hudebního odvětví, včetně celé řady interpretů během nezvykle rozsáhlého nahrávání ve Studiu 1 Českého Rozhlasu.

„Produkce celé hudby ke hře Factorio: Space Age je svým rozsahem projekt zcela na úrovni největších světových her a já jsem velmi rád, že v České republice máme zázemí pro realizaci takových výzev v kompletním rozsahu. Pro nás to byla radost a především jsem rád, že se nám daří koncentrovat tak talentované umělce, jako je Petr Wajsar, jehož hudební mysl je naprosto úžasná,” říká producent Alexandr Smutný ze společnosti Soundsgate.

Expanze Factorio: Space Age navazuje na úspěch původní hry Factorio. V průběhu prvních 24 hodin obsadila hra přední příčky gamingových žebříčků a světem se šíří i první recenze.

“Poté co jsem strávil více než 100 hodin hraním, mohu s jistotou říci, že nová hudba předčí původní hudbu a některé její skladby již zaujaly místo v mé paměti. Slyším je nonstop, i když jsem mimo Factorio,” uvedl jeden z prvních hráčů.

Vzájemné propojení tvorby Petra Wajsara s podněty kreativního režiséra hry Factorio Alberta Bertolina dalo, díky jejich nevídaně harmonické spolupráci, vzniknout nevšednímu zážitku ze hry.

„Spolupráce s Petrem je úžasná, moc si užívám tu příležitost konzultovat s ním různé možnosti a návrhy řešení, je to velice inspirativní člověk, který srší skvělými nápady. Vlastně se trochu bojím, že soundtrack bude lepší než hra samotná. Možná bych chtěl víc takových Petrů ve svém životě,“ takto hodnotí kooperaci s Petrem Wajsarem kreativní režisér Albert Bertolin.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments