Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Podcast Plus Hany Polanské: Rozhovor s Evou Priečkovou a Zuzanou Žabkovou
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seRozhovoryTanecZ domova

Podcast Plus Hany Polanské: Rozhovor s Evou Priečkovou a Zuzanou Žabkovou

Zatím poslední představení Evy Priečkové a Zuzany Žabkové, Weak Women, už svým názvem vyvolává zajímavé otázky. Hana Polanská, jež působení obou umělkyň dlouhodobě sleduje a cítí se s nimi umělecky i myšlenkově spřízněna, se rozhodla, že konečně přišla dlouho očekávaná příležitost obě „unavené ženské" vyzpovídat.

redakce
Publikováno 19/04/2024
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Zuzana Žabková a Eva Priečková (zdroj MLOKi)
Eva Priečková, Zuzana Žabková (zdroj MLOKi)
Podcast + Hany Polanské · Podcast PLUS s Evou Priečkovou a Zuzanou Žabkovou

Hosty v nejnovějším díle tanečního podcastu Hany Polanské jsou dvě slovenské nezávislé umělkyně – Zuzana Žabková a Eva Priečková. Zuzana Žabková není pouze tanečně, ale také výtvarně vzdělaná. Její schopnost pohybovat se zároveň v obou těchto uměleckých oblastech ji činí na místní scéně unikátní. Ještě nedávno studovala v Giesenu pod vedením jedné ze současných ikon taneční teorie a filozofie – Bojany Kunst. Pod vlivem Kunst dnes nevnímá umění jako prostředek k prosazení se nebo k vítězství na uměleckém trhu, ale spíše jako oblast lidské činnosti, která je založena na komunitě a kolektivní praxi, jež se formují skrze spolupráci. Podobně nekompromisně kolektivně orientovaný je postoj k umění i druhé z obou mladých uměleckých osobností, Evy Priečkové. V její dizertační práci, autorských představeních a uměleckých workshopech, které vede, klade důraz zejména na žitou zkušenost, rozšiřuje tanec za hranice koncepce mistrovství a zdůrazňuje učení se tanci ve skupině od sebe navzájem (nikoli od jednoho, vědoucího, učitele). Eva Priečková studovala tanec, choreografii i taneční teorii v Bratislavě, Vídni, Brně a Berlíně. Obě umělkyně jsou si tak blízké myšlenkově, emocionálně, lidsky i umělecky, že jejich pronikavé postřehy o umění, životě a sounáležitosti s ženskými předky v rozhovoru splývají v jednotný proud.

TémataEva PriečkováHana Polanská TurečkováSEZZuzana Žabková
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Bubeníček International Ballet Gala plné světových hvězd
Další článek Collegium 1704: Il Polifemo, 15. dubna 2024, Rudolfinum, Dvořákova síň – Luigi De Donato a Václav Luks (foto Petra Hajská) Operní panorama Heleny Havlíkové (456) – Různé afekty kyklopa Polyféma na koncertě Collegia 1704
4.5 2 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up