Pražští symfonikové zahrají Chopina s Ivanem Klánským a Mahlera s Ladou Bočkovou
„Muzikologové zatím stále bádají, co je na Chopinově díle tak geniální. Já to také přesně nedokážu pojmenovat; je však jisté, že existuje něco mezi nebem a zemí, co je v jeho díle obsaženo a co způsobuje, že když si sednu ke klavíru a začnu hrát Chopina, moje ruce hrají jakoby samy. Nebo jinými slovy; když položím ruce na klavír, první, co se ozve, je Chopin,“ říká profesor Ivan Klánský, který se s Chopinovým Druhým klavírním koncertem dostal v roce 1970 do finále slavné varšavské Soutěže Fryderyka Chopina jako první Čech v historii. Během své kariéry Ivan Klánský s oběma Chopinovými klavírními koncerty procestoval svět. S polským ‚básníkem klavíru‘ ho spojuje také Chopinův festival v Mariánských Lázních a česká Chopinova společnost, jíž předsedá.
„Zpívat sopránové sólo v Mahlerově čtvrté symfonii je jako dostat se do mysli dítěte a ocitnout se v dětské vizi nebes. Pro mě je to jako zavřít oči a užít si divokou jízdu modrou oblohou na saních s cinkajícími zvonky a nečekanými, nadšenými zjeveními jako z pohádky,“ říká sopranistka Lada Bočková, která se jako první Češka v historii úspěšně zúčastnila dvou světových pěveckých soutěží Operalia Plácida Dominga a Queen Sonja Competition v Oslu. Nyní je její domovskou scénou Theater Bonn v Německu, kde se v této sezóně kromě opery představí také ve scénické hudbě Edvarda Griega ke hře Henrika Ibsena Peer Gynt. V Národním divadle v Praze bude debutovat jako Pamina (Kouzelná flétna) a Mařenka (Jeníček a Mařenka), vrátí se také do Národního divadla moravskoslezského v Ostravě v roli Bystroušky (Příhody lišky Bystroušky) a jako Karolína (Dvě vdovy).
Před středečním koncertem se koná setkání s umělci od 18:15 v salónku Cukrárna Obecního domu.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]