Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Příběh tragické lásky Dido a Aeneas v podání Collegia 1704
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Příběh tragické lásky Dido a Aeneas v podání Collegia 1704

PR
Publikováno 25/01/2016
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Koncertní sezona Collegia 1704 vstupuje v únoru do své druhé poloviny rovnou dvěma koncerty: 5. února zazní na podiu Rudolfina v koncertním provedení nesmrtelný příběh tragické lásky Dido a Aeneas v opeře Henryho Purcella. A hned 17. a 18. února bude Pražská křižovatka patřit Janovým pašijím, tentokrát ovšem ve zpracování mistra neapolské opery Alessandra Scarlattiho.

Vergiliův epos Aeneas o tragické lásce kartágské královny Dido k trojskému hrdinovi Aeneovi inspiroval v celé historii evropské kultury k bezpočtu zpracování. Opera Dido and Aeneas anglického barokního skladatele Henryho Purcella patří k těm nejproslulejším z nich a je považována za jedno z nejzásadnějších anglických jevištních děl. Collegium 1704 provedením této opery na podiu Rudolfina 5. února zahajuje tradici provádění koncertních verzí oper v rámci vlastní sezony.

„Je obdivuhodné, jak výrazný otisk zanechala pečeť Purcellova umění v anglické hudbě od Händela až třeba k Brittenovi. Pro nás je současně provedení nejslavnější Purcellovy opery počátkem naplnění snu o pravidelném koncertním provádění barokních oper v rámci našeho koncertního cyklu,“ doplňuje ke koncertu Václav Luks, umělecký vedoucí Collegia 1704.

V roli kartágské královny Dido vystoupí mezzosopranistka Marie-Claude Chappuis, jejího hrdinu Aenea bude představovat barytonista Tomáš Král. Dále účinkují členové Collegia Vocale 1704.

Druhým z únorových představení bude dvojí provedení La Passione secondo Giovanni (Janových pašijí) Alessandra Scarlattiho v Pražské křižovatce 17. a 18. února s tradiční drážďanskou reprízou 19. února.

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Americký tenor uvízl ve sněhové bouři, v Praze ho zastoupí Petr Nekoranec
Další článek Yarasa aneb Netopýr po turecku
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up